Archief

NIeuwe stijl, dezelfde richting

ZuidWest Lease heeft een compleet nieuwe uitstraling. Het logo en de huisstijl zijn vernieuwd en zijn met een prikkelende actie naar buiten gebracht. ZuidWest Lease wil met de huisstijl de eigen kernwaarden helder communiceren.

In het nieuwe logo komt een kompas terug in abstracte vorm, met de 'naald' naar het Zuidwesten. Het kompas kan ook gezien worden als een spreekwolkje, dat staat voor het persoonlijke contact en het menselijke en transparante karakter van ZuidWest Lease. Op die manier wordt het spreekwolkje dan ook toegepast in de promotionele uitingen van ZuidWest Lease. De kleuren van het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl sluiten aan bij Promobility, een ander leasebedrijf dat gelieerd is aan ZuidWest Lease. Het kleurgebruik en vormgeving van het logo zorgen voor de juiste uitstraling: strak, no-nonses en nuchter. Het logo wordt ook gebruikt voor ZuidWest Rent in een andere kleurstelling, namelijk oranje met grijs. BOOM® heeft de nieuwe huisstijl voor ZuidWest Lease ontwikkeld.

De nieuwe huisstijl is op verrassende wijze gecommuniceerd naar de buitenwereld: met behulp van een prikkelende actie die verzonden is aan alle klanten van ZuidWest Lease. Op een kaart zonder afzender stond de tekst vermeld: 'Noord, zuid, oost, west. Wat is de juiste richting?' De ontvangers van de mailing konden via een anonieme website raden van welk bedrijf de mailing afkomstig zou kunnen zijn en maakten daarbij kans op leuke prijzen. De winnaars hebben inmiddels bericht ontvangen.

Bij de verdere introductie worden klanten aan het woord gelaten, waarbij de kompasvorm als spreekwolkje is toegepast. Er is gekozen voor testimonials van regionaal bekende klanten om de promotionele uitingen meer waarde en zeggingskracht te geven. Deze klanten zijn gefotografeerd en geïnterviewd in een voor hen vertrouwde en persoonlijke omgeving.