Archief

Prikkelende introductie intranet KPO

KPO Roosendaal: 4.700 leerlingen, 600 medewerkers en 21 scholen. Vanaf deze maand beschikken zij over één corporate sociaal intranet voor alle medewerkers. Een grote verandering binnen een grote organisatie. Een introductiecampagne zette het nieuwe intranet op de kaart en stimuleert het gebruik ervan.

Motion Graphic
BOOM Communicatie bedacht en ontwikkelde een prikkelende introductiecampagne die startte met een teaser. Tijdens de ‘Dag van de Leraar' op 5 oktober ontvingen alle medewerkers een chocoladegeschenk met drie wikkelchocolaatjes. Op deze wikkels stonden teksten als: ‘Ken jij al je collega's al?' en ‘Binnenkort kun je met iedereen kennismaken'. Een week voor de lancering van het intranet werden de medewerkers per e-mail getrakteerd op een motion graphic (animatiefilm). In de korte film voor de medewerkers van KPO Roosendaal werd duidelijk dat de lancering van het nieuwe intranet binnenkort plaats zou vinden. Ook werd het doel van het intranet toegelicht; alle medewerkers van KPO Roosendaal verbinden. Verder onthulde deze film de vele voordelen die het nieuwe sociale intranet te bieden heeft.

Tutorial
Een ander middel dat werd ingezet om de introductie vorm te geven, was een instructievideo. Deze tutorial geeft een stapsgewijze toelichting op praktische zaken zoals het Inloggen, het inschrijven op evenementen, het gebruikmaken van het ‘smoelenboek' en de online mogelijkheid tot intern solliciteren. De instructievideo neemt de drempels weg om daadwerkelijk met het intranet aan de slag te gaan.

Resultaat
Communicatieadviseur Annemieke Boidin-van Egmond over het resultaat van de campagne: “De introductiecampagne heeft er toe geleid dat de medewerkers voor, tijdens en na de lancering betrokken werden en blijven. Ze delen kennis en participeren beter binnen hun werkveld. De interne communicatie binnen KPO Roosendaal is van iedereen geworden en is daardoor socialer dan ooit”.