Archief

75 jaar communiceert wel oud

Wie 75 jaar bestaat, communiceert al even zo lang. Grasduinen in de archieven van Volksabdij Onze Lieve Vrouw Ter Duinen, levert dan ook veel curiosa op: oude prenten, met de hand getekende logo's, foto's en ansichtkaarten. Het is een schat aan historische communicatie, die zeker een plaats moet krijgen in de communicatie rondom het 75-jarig bestaan. Maar: past dat nog wel bij de eigentijdse organisatie die De Volksabdij door modernisering en commercialisering geworden is?

In de communicatie rondom het lustrum is het dus de uitdaging het oude én het nieuwe een plaats te geven. Visueel heeft BOOM dat vertaald in een vormgevingsstijl waarin beelden van vroeger gekoppeld worden aan de actuele situatie. Aan de basis staat een speciaal jubileumlogo dat ontwikkeld is vanuit een klassieke benadering, maar past bij het moderne bedrijf dat sfeer en gastvrijheid als belangrijke kernpunten voert.

Het lustrum bestaat uit diverse activiteiten gedurende het gehele jaar, waaronder een open dag, een reünie en een fundraisingdiner.