Archief

Bedrijven monitoren Twitter nauwelijks

Ondernemingen laten binnen het sociale netwerk Twitter grote communicatiekansen liggen. Dat blijkt uit onderzoek van Lewis PR.

Gedurende twee weken plaatste het onderzoeksbureau via Twitter meerdere vragen gericht aan 25 AEX-ondernemingen. Alleen verzekeraar Aegon gaf inhoudelijk een reactie op een ‘tweet'. De andere bedrijven volgden de vraagsteller, maar reageerden niet.

Op Twitter kunnen korte boodschappen achtergelaten worden, waarop andere Twitter-gebruikers kunnen reageren. Doordat het medium ook gebruikt wordt om actuele ontwikkelingen door te geven is het sociale medium enorm populair geworden de laatste jaren.

Veel organisaties gebruiken Twitter om over nieuws te communiceren, terwijl het netwerk juist gebruikt kan worden om een dialoog met klanten aan te gaan.

“Ons onderzoek laat zien dat grote bedrijven niet goed weten hoe ze social media zoals Twitter het beste kunnen inzetten. Twitter is meer dan een ‘spam tool'. Door actief de dialoog aan te gaan, kun je veel winnen op communicatiegebied. Klanten worden graag persoonlijk benaderd en reactie op een tweet kan wonderen doen voor de merkbeleving”, aldus Yvonne van Bokhoven van Lewis PR.

Afgelopen week maakten de makers van Twitter bekend dat de gebruikersvoorwaarden zijn aangepast. Dit om adverteren op het sociale netwerk mogelijk te maken. De inkomsten zijn nodig om de dienst gratis te houden voor de miljoenen gebruikers.

Geraadpleegde bron: Dutchcowboys.nl.