Archief

België zoeken, Goeree boeken

Zoeken naar België, maar boeken in Goeree. Dat is het doel van de targetingcampagnes die deze week gestart zijn in Vlaanderen en Duitsland. Iedereen die daar via het internet op zoek is naar een vakantieverblijf aan de Belgische kust, krijgt overal op het web de schoonheid van het Zuid-Hollandse eiland Goeree te zien.

Mensen die zich oriënteren op een vakantie aan de Belgische kust, zijn in veel gevallen niet op de hoogte van de alternatieven die er noordelijker te vinden zijn. Zij zijn dus onbekend met de aantrekkelijke kenmerken van het Zuid-Hollandse eiland Goeree-Overflakkee, zoals de enorm brede zandstranden, het weidse landschap en de authentieke dorpen. Om het toeristische Goeree op het netvlies te krijgen van potentiële vakantiegangers in Duitsland en Vlaanderen, is BOOM Communicatie voor de VVV een online targetingcampagne gestart. Wie vanuit de Duitse regio's Nordrhein Westfalen en Rijnland Palts via trefwoorden op zoek gaat naar een accommodatie aan de kust van onze zuiderburen, krijgt tijdens het internetten overal banners te zien die de schoonheid van de stranden op Goeree tonen. Wie gegrepen wordt door deze sfeerimpressies kan zich verder oriënteren op een speciaal hiervoor ingerichte website met meer informatie over het eiland, inclusief diverse aanbiedingen van recreatieondernemers. Op deze pagina's blijkt dat Goeree meer te bieden heeft dan de fraaie kuststrook alleen. De schone, brede zandstranden zijn echter wel het belangrijkste verkoopargument richting potentiële gasten en worden op die manier dan ook ten volle benut in de online campagne. Ook in Belgisch Limburg en Vlaams Brabant worden internetgebruikers geattendeerd op een strandvakantie op het Nederlandse eiland Goeree.

 

Blik verbreden
De online campagne is één van de actiepunten uit het dit jaar door BOOM vervaardigde promotieplan voor de VVV. Met de online campagne is de VVV in staat om met een gering budget een hoge conversie te bereiken. Joop Maas van BOOM Communicatie: “Het grote voordeel van een targetingcampagne is de volledig afgestemde aanpak. Niet met een enorm budget massamediaal aan de gang gaan en maar hopen dat je doelgroep het oppikt, maar alleen de mensen benaderen die zeer gericht op zoek zijn gegaan naar bepaalde informatie. Je weet dan waar hun interesse naar uit gaat. Bijkomend voordeel van targeting is dat je dus ook mensen kunt benaderen die interesse tonen in een product of dienst van de concurrent. In dit geval richten we ons dus op mensen die in eerste instantie interesse hebben voor een vakantie aan de Belgische kust. Met de campagne verbreden we hun blik, zodat een vakantie in Goeree opeens ook tot de mogelijkheden kan behoren”.