Archief

BIC loves Belgium, Belgium loves BIC

I Love Belgium

BIC Belgium neemt actief deel aan de sportzomer van 2016, waarin het EK voetbal in Frankrijk, de Tour de France en de Olympische Spelen hoogtepunten zijn. BIC speelt in op het EK met een speciale serie Belgische lighters. De verwachtingen van het Belgische voetbalteam zijn groot. Gisteren plaatsten de ‘Rode Duivels’ zich voor de knockout-fase van het kampioenschap. Zij weten zich in Frankrijk gesteund door duizenden fans en in eigen land exploderen de kijkcijfers tijdens de duels van de nationale voetbalploeg. Als inhaker op het evenement ontwikkelde BOOM Communicatie voor BIC Belgium een serie aanstekers met het thema ‘I love Belgium’. Dit bleek een schot in de roos.

“We hebben de prestaties van de Rode Duivels verbonden aan het statement ‘I love Belgium’, zodat we de nationale trots en verbondenheid aanwakkeren.”

Luuk Schils (BOOM Communicatie)

De lighters dienden aan te slaan in zowel Vlaanderen als Wallonië. “Iedereen in België is fan van de Rode Duivels”, vertelt Luuk Schils, communicatieadviseur bij BOOM. “We hebben gekozen voor het statement ‘I love Belgium’, waarmee we de prestaties van de Rode Duivels benutten om de nationale trots en verbondenheid aan te wakkeren.” De vormgeving van de sleeve is gestoeld op vintage voetbaltenues. Doordat op de lighters het Belgische embleem staat afgebeeld, hebben deze de uitstraling van een torso.

[carousel]/sites/default/files/upload/images/Actueel/Nieuws/BIC%20Loves%20Belgium/BIC-EK2016-Lighters-1.png,/sites/default/files/upload/images/Actueel/Nieuws/BIC%20Loves%20Belgium/BIC-EK2016-Lighters-2.png,/sites/default/files/upload/images/Actueel/Nieuws/BIC%20Loves%20Belgium/BIC-EK2016-Lighters-3.png[/carousel]

.

De lighters waren volop verkrijgbaar in tankstations, supermarkten en winkels in België. Met de nadruk op ‘waren’. Uit het feit dat de lighters inmiddels al volledig uitverkocht zijn, blijkt dat het gezamenlijke ‘België-gevoel’ leeft. Een succesvolle actie dus. BIC heeft dan ook een reputatie hoog te houden wat betreft de sleeve-designs voor lighters. Zo werden voor het EK 2012 de ‘BIC Lions’ gerealiseerd. Ook ontwikkelde BOOM Communicatie onder meer de speciale series ‘Een meesterwerk op zakformaat’, ‘BIC-Babette’ en ‘oneMen can make a BIC difference’.

Schils: “Deze serie ‘I love Belgium’ past naadloos in de reeks lighters die wij voor BIC hebben ontwikkeld. Steeds wordt daarin de verbinding gezocht met de lokale identiteit van doelgroepen. Gewone aanstekers worden op die manier opeens gewilde accessoires”. Naast het ontwikkelen van diverse series lighters, ontwikkelde BOOM diverse campagnes voor andere producten van BIC, zoals stationery en shavers.