Archief

Bigger Pitch van start

DLA Piper is wereldwijd één van de grootste zakelijke juridische dienstverleners en heeft ook in Nederland de ambitie om door te groeien in omvang en autoriteit. Daarvoor is toptalent nodig. DLA Piper onderneemt dan ook het hele jaar door recruitmentactiviteiten om young professionals aan te trekken. De ‘law firm' heeft ambitieuze studenten en starters veel te bieden. Die boodschap draagt DLA Piper onder meer uit met de ‘Bigger Pitch': een talent class waarvoor deze maand campagne wordt gevoerd.

Met de doorlopende arbeidsmarktcampagne ‘Big Opportunities for Big Talents' wijst DLA Piper haar doelgroep continu op de voordelen die zij als werkgever biedt. Binnen deze campagne organiseert DLA Piper diverse activiteiten en evenementen voor young professionals. Zo is een online competitie voor rechtenstudenten, zijn er inhouse dagen en is er een meerdaagse talent class voor juridisch toptalent. De activiteiten zijn gericht op het vergroten van de naamsbekendheid en het stimuleren van engagement met de doelgroep.

Deze maand gaat de campagne ‘Bigger Pitch' van start; hiermee roept DLA Piper ambitieuze rechtenstudenten op zich in te schrijven voor haar ‘Talent Class 2015', dit najaar in Dubai. Studenten krijgen hier de kans om hun ‘skills' in de eindfase van hun studie verder te ontwikkelen tijdens een uitdagende praktijksimulatie.

Talent class
Volgens Maya Visser, recruiter bij DLA Piper, vormt de ‘Bigger Pitch' een mooie uitdaging voor ambitieuze studenten: “Gedurende vijf dagen krijgen de deelnemers de tijd om samen met hun team een internationale klant te overtuigen en de door ons georganiseerde pitch te winnen. De studenten moeten daarbij flink aan het werk en moeten laten zien dat zij over onder andere juridische kennis, presentatie-skills en onderhandeltechnieken beschikken. Ook moeten zij aantonen slim met budgetten om te kunnen gaan en in te kunnen spelen op veranderingen. De pitch vormt een mooie uitdaging voor studenten: zij krijgen van ons de kans om een spoedcursus persoonlijke ontwikkeling te volgen en kunnen een goed beeld vormen van hoe het is om bij DLA Piper te werken. Ook staat deelname aan de talent class mooi op hun cv”.

Uitdragen van employer brand
“Voor DLA Piper is de werving van juridisch talent erg belangrijk”, zegt David Westveer, senior communicatieadviseur en strategy director bij BOOM Communicatie en vanuit BOOM verantwoordelijk voor de campagne die deze maand offline en online wordt uitgerold. “Het is voor DLA Piper zaak om continu via online en offline contactmomenten haar employer brand uit te dragen en de interactie aan te gaan met de doelgroep. De talent class is daarbij een belangrijk instrument. Deelnemers komen bij deze activiteit daadwerkelijk in aanraking met DLA Piper en bouwen zo een tastbare ervaring op. DLA Piper komt hierbij vroegtijdig in contact met toptalent en kan al tijdens de studieperiode een relatie met hen aangaan. Ook biedt de talent class een fraaie gelegenheid voor DLA Piper om de relevante voordelen van het employer brand DLA Piper actief uit dragen met een bijbehorende campagne. De talent class brengt de voordelen van DLA Piper als werkgever namelijk duidelijk voor het voetlicht”.

Big Opportunities
Young professionals krijgen bij het internationaal georiënteerde DLA Piper volop kansen om zich te ontwikkelen. Persoonlijk, maar ook op het gebied van best practices, processen en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Maya Visser: “Bij DLA Piper krijgt talent ‘Big Opportunities'. Die boodschap wordt duidelijk uitgedragen met de talent class en de daaromheen uitgerolde campagne”.