Archief

Bigger Talent Award van start

Het werven van juridisch toptalent is voor DLA Piper een doorlopend en essentieel proces. DLA Piper is één van de grootste zakelijke juridische dienstverleners wereldwijd en heeft de ambitie om door te groeien in omvang en autoriteit. Dat kan alleen met toptalent in huis. Daarom onderneemt DLA Piper voortdurend recruitmentactiviteiten om young professionals aan te trekken.

Met doorlopende arbeidsmarktcommunicatie vergroot DLA Piper continu haar naamsbekendheid en weet zij gericht juridisch talent aan te trekken. Hiertoe organiseert de zakelijke juridische dienstverlener onder het thema ‘Big Opportunities for Big Talents' verschillende activiteiten zoals inhouse dagen, een meerdaagse Talent Class voor juridisch toptalent en een wervingscampagne gericht op studentstagiairs voor het stageprogramma van het kantoor. Eind januari ging de jaarlijkse ‘Bigger Talent Award' van start; een online competitie voor rechtenstudenten.

Online presence
“Om jong juridisch talent aan te trekken is ‘online presence' voor DLA Piper erg belangrijk”, zegt David Westveer, senior communicatieadviseur en strategy director bij BOOM Communicatie. “De jonge en hoogopgeleide doelgroep heeft een grote kennisbehoefte en oriënteert zich over een langere periode online. Voor DLA Piper is het dus zaak om onder andere via social media over haar employer brand de interactie aan te gaan met de doelgroep. Daarbij worden de relevante voordelen van het employer brand actief uitgedragen en onder de aandacht gebracht van de doelgroep. Zo wordt al vroeg een voorkeurspositie als werkgever opgebouwd.”

Bigger Talent Award
“De Bigger Talent Award is een Facebook-competitie gericht op rechtenstudenten, ongeacht de fase in de studie”, zegt Karin Ruivenkamp, coördinator communicatie & arbeidsmarkt bij DLA Piper Amsterdam. “Met deze actie komen we met ons employer brand gericht onder de aandacht bij deze doelgroep. Studenten kunnen een mooi geldbedrag winnen om een goed doel te steunen en zich persoonlijk te ontwikkelen. De Bigger Award is ontwikkeld om te laten zien en te onderstrepen dat DLA Piper op het gebied van corporate responsibility de krachten bundelt en dat we dit internationaal hoog op de agenda hebben staan.”

Social media-campagne
“In de slag om toptalent weet DLA Piper de binding aan te gaan met potentiële werknemers. Het groeiende aantal volgers op Facebook is daarvan een bewijs”, zegt David Westveer. “DLA Piper zet in op de ontwikkeling van een voorkeurspositie. Sterke troeven van DLA Piper zijn daarbij onder andere haar pro bono-activiteiten en haar internationale omvang en context; young professionals vinden die aspecten van het werkgeversmerk DLA Piper erg aantrekkelijk. De Bigger Talent Award en de daarbij door ons ontwikkelde campagne die online en offline is uitgezet, sluiten aan op deze aspecten en dragen deze ook actief uit. Dat geldt ook voor de social media app die we ontwikkelden.”

Karin Ruivenkamp: “We zien dat we met deze campagne ook daadwerkelijk toptalent aantrekken dat past bij ons DNA en zich voelt aangetrokken tot ons employer brand. Dat is positief, want we hebben de ambitie om ook in Nederland te groeien in omvang en autoriteit. Onze missie is ‘To be the leading global business law firm'. Daarvoor hebben we dus ook in Nederland doorlopend toptalent nodig!”