Archief

BOOM bij 3% kredietwaardigste bedrijven

BOOM Communicatie heeft onlangs het certificaat ‘Financieel Gezond Bedrijf' ontvangen van kredietbeoordelaar Graydon. Dit betekent dat BOOM tot de top behoort van financieel gezonde bedrijven in Nederland. Slechts 3% van alle Nederlandse bedrijven heeft de financiën zodanig op orde, dat zij in aanmerking komt voor het certificaat.

Graydon verstrekt het certificaat om er in deze tijden van financiële onzekerheid nadruk op te leggen met welke bedrijven men verantwoord kan samenwerken. Hans van den Boom, algemeen directeur van BOOM Communicatie, is erg blij met de erkenning: “Wij zijn al Pragma- en Rota-erkend. Eén van de belangrijkste criteria bij deze erkenningen is solvabiliteit. Nu zijn door Graydon ook ons betaalgedrag en onze kredietwaardigheid bekeken. We vinden het belangrijk om netjes zaken te doen en ook onze leveranciers met respect te behandelen. Vandaar dat we altijd volgens de afgesproken condities betalen. Het verkrijgen van het certificaat geeft, zeker in de huidige tijden, vertrouwen voor leveranciers om zaken met ons te doen. Maar natuurlijk ook voor klanten. Hoe vaak komt het niet voor dat er opeens een bureau failliet gaat en de klant met lege handen staat? Zo'n klant is dan zijn complete historie aan ontwerp- en opmaakbestanden kwijt. Ook de specifieke know how die het bureau na jaren heeft opgebouwd, is opeens verloren. Wij gaan altijd voor een lange termijn-relatie met klanten. Het certificaat geeft aan dat dat niet alleen iets is dat wij graag willen, maar dat we dit dus ook daadwerkelijk kunnen”.

Trots
Niet iedereen ontvangt zomaar het certificaat. Slechts 3% van alle Nederlandse bedrijven heeft hun financiën echt op orde. Zij voldoen aan strenge voorwaarden om zich ‘financieel gezond' te kunnen noemen, in combinatie met een goede financiële transparantie. Volgens Van den Boom is het heel bijzonder dat juist een reclame-/communicatiebureau tot deze 3% behoort: “Het is geen geheim dat er in onze branche rake klappen vallen. Veel bureaus zijn al failliet en een grote groep verkeert in zwaar weer. In deze economisch zware tijden is zo'n award een opsteker voor mij als ondernemer en uiteraard voor al onze medewerkers. Die zijn er erg trots op. En terecht, want zij werken er elke dag keihard aan om ons bedrijf gezond te houden. Met aantoonbaar resultaat!”

Strenge criteria
Er is een aantal strikte voorwaarden waaraan een organisatie moet voldoen, wil deze in aanmerking komen voor dit certificaat. Zo moet een bedrijf een positief kredietadvies krijgen en mag er een minimale kans op wanbetaling zijn. Dit oordeel is gebaseerd op een mix van factoren zoals omzetcijfers, jaarcijfers en het betaalgedrag. Deze informatie is afkomstig uit de database van Graydon, die dagelijks wordt onderhouden. Zakenrelaties zijn op die manier verzekerd van de meest complete en actuele gegevens. Gertjan Kaart, algemeen directeur bij Graydon: “Met deze erkenning kunnen bedrijven zich onderscheiden ten opzichte van de concurrent. Het certificaat laat zien dat een bedrijf aan haar betalingsverplichtingen kan voldoen. Dat betekent dat zakenrelaties zonder zorgen met hen kunnen samenwerken.”

Graydon biedt zakelijke en financiële informatie als onderdeel van een internationaal netwerk. Hierdoor bieden zij online toegang tot bedrijfsinformatie over maar liefst 80 miljoen bedrijven wereldwijd.