Archief

BOOM geselecteerd voor campagne Tipp-Ex

BOOM Communicatie gaat de nieuwe campagne verzorgen voor Tipp-Ex. Nadat BOOM vorig jaar een aantal eerste creatieve ideeën had gepresenteerd, heeft de producent van correctiemiddelen nu groen licht gegeven om de campagne daadwerkelijk uit te rollen.

Het betreft een brandingcampagne voor correctietapes, waarbij Tipp-Ex zich hoofdzakelijk richt op de zakelijke markt. De campagne zal met name online de aandacht trekken. Senior communicatieadviseur Luuk Schils van BOOM Communicatie: ‘'Wij zijn er trots op dat we deze nationale campagne mogen ontwikkelen voor zo'n bekend merk als Tipp-Ex”.

Tipp-Ex verwierf naam met de witte corrrectievloeistof die met een kwastje op papier gesmeerd kon worden, zodat er daarna overheen geschreven of getypt kon worden. Deze vloeistof is nog steeds leverbaar om schrijffouten te corrigeren in met de hand geschreven teksten of tekeningen. Toch is deze functie nu voornamelijk overgenomen door correctietapes, die ook wel ‘blancorollers' worden genoemd. Voor het vergroten van de brand awareness bij zakelijke prospects in dit segment, wordt nu deze campagne ontwikkeld. Schils: “Momenteel leggen we de laatste hand aan het communicatieconcept en de vertaling naar alle communicatiemiddelen. Daar is enige haast bij geboden, want de campagne gaat al aan het eind van deze maand van start''.