BOOM wint creatieve prijs PRAGMA
Sinds gisteravond mag BOOM zich trots winnaar noemen van het erepredicaat ‘Het creatiefste van Pragma'. Op de goedbezochte Dag van PRAGMA in 's-Hertogenbosch kon het aanwezige publiek haar stem uitbrengen. De door BOOM ontwikkelde campagne ‘Het beste van twee werelden' van Lexus kwam als winnaar uit bus. De campagne ‘Techknowlogy' die BOOM ontwikkelde voor het Techniek en Design College van ROC Zeeland behaalde een keurige gedeelde tweede plaats in de categorie ‘Het beste van PRAGMA'.
De aanwezige bezoekers van de Dag van PRAGMA waren lovend over het concept en de creatieve realisatie van ‘Het beste van twee werelden' van Lexus. Communicatieadviseur Luuk Schils geeft toelichting op het campagneontwerp: “De landelijke campagne ‘Lexus Hybrid Drive' werd door de Lexusrijder als erg technisch ervaren. De opdracht vanuit Lexus Breda was om meer emotie toe te voegen aan het ‘hybride concept' en de ware essentie van het hybride-rijden bloot te leggen. BOOM ontwikkelde het concept ‘Het beste van twee werelden' waarin mythologische figuren symbool staan voor het hybride-rijden. De centaur combineert de intelligentie van de mens met de souplesse en kracht van het paard. Een treffendere vergelijking met de voordelen van een combi tussen een elektrische en een normale verbrandingsmotor is er niet.”
“Lexusrijders houden vooral van mooie dingen” vertelt art director Auke Nauta. “Als je sterk inzet op het aspect techniek, verdwijnt de essentie van het Lexus-rijden. Het is leuk dat hybride-techniek zo vooruitstrevend is, maar Lexus blijft een statusgevoelig merk. De hybrides van Lexus zijn oogverblindend mooi, comfortabel, krachtig en ook nog een milieubewust. Daar gaat het om. Die essentie hebben we getracht in een beeld te vatten en dat is aardig gelukt” aldus de glunderende art director van BOOM.
Hans van den Boom, algemeen directeur van BOOM, is enthousiast over de behaalde prijs: “We vinden het fantastisch dat een vakjury ons deze prijs toekent. We zetten hiermee Zuidwest-Nederland op de kaart voor wat betreft creatie en communicatie. Een eerste en een tweede prijs is natuurlijk geweldig, zeker omdat dit het eerste jaar is dat we werk ingezonden hebben. We zien het als bevestiging dat we goed bezig zijn. Hoewel het oordeel van de klant voor ons natuurlijk altijd het belangrijkste blijft. Daar doen we het allemaal voor.”
Pragma is de vereniging van onafhankelijke erkende Nederlandse reclameadviesbureaus. Ieder jaar reikt Pragma een prijs uit voor de beste reclamecampagne van het betreffende jaar. De vereniging wil met de prijs zorgen voor kennisuitwisseling en inspiratie.
Zie campagnes voor meer informatie en afbeeldingen van de Lexus-case.