Archief

‘Brand Love’ in Marketing Rendement

Regelmatig publiceren adviseurs van BOOM Communicatie artikelen in het magazine Marketing Rendement. Onlangs is een adviesartikel over ‘brand love' opgenomen in het vakblad. Strategy director en senior communicatieadviseur David Westveer zet in het betreffende artikel uiteen hoe doelgroepen een positieve emotionele connectie ontwikkelen voor één of meerdere merken. Fokke & Sukke haakten in met de ludieke uiting ‘Fokke & Sukke zijn trots op hun merk'.

In het artikel ‘Stapelverliefd, buik vol vlinders' geeft Westveer advies hoe organisaties ervoor kunnen zorgen dat een liefdesvlammetje wordt aangewakkerd voor een merk. Hij geeft daarbij aan dat het voor organisaties van belang is om na te denken over wat een organisatie voor de klant kan betekenen. ‘Brand love' is een reactie op de match tussen merk en klant. Deze klik wordt gerealiseerd wanneer een merk luistert en inspeelt op de behoeftes van de klant. Volgens Westveer is die klik belangrijk, want ‘brand love' leidt onder andere tot positieve mond-tot-mond reclame, merktrouw en een verminderde prijsgevoeligheid. 

Marketing Rendement is een nationaal vakblad voor marketing-, sales- en communicatiespecialisten. Het blad biedt nieuws en advies over marketing, sales en communicatie.