Archief

Broodjes tanken

Als een Shell-station uitbreidt met een Dèlifrance, moet er in die broodjescorner zo snel mogelijk omzet gemaakt worden. Een laagdrempelige kennismakingsactie is daar uitermate geschikt voor; het verleidt veel mensen de broodjes eens uit te proberen.

De Dèlifrance in Rijen zag de broodjes met zo'n actie (tijdens de actieweek alle broodjes voor 1 euro) de afgelopen periode in hoog tempo over de toonbank gaan. Mark Nauta is als marketingmanager verantwoordelijk voor dit project: “De kracht van onze communicatie zat ‘m in de scherpe aanbieding in combinatie met een sterke visual van een smakelijk broodje. Daarnaast hebben we aantallen gemaakt: huis-aan-huis-verspreiding van een actiecoupon in een flink gebied en advertenties en coupons gericht op het bedrijfsleven. Het resultaat: bijna 400 klanten per dag in de actieweek!”.

Klanten die gebruik maakten van de actie moesten hun gegevens achterlaten op de actiecoupon. “Als je iets heel goedkoop krijgt, willen we er wel iets voor terug. Door de actie hebben we direct een goede database opgebouwd om vervolgacties snel digitaal te communiceren met een grote groep mensen”, zegt René van Donschot, adviseur bij BOOM Communicatie.

Naar aanleiding van de successen in de eerste actieweek, besloot Shell de weken erna vervolgacties op te zetten.