Archief

Campagne NMi kent vliegende start

Ter promotie van hun congres ‘Milestones in Metrology' is NMi onlangs een internationale campagne gestart. Om de geringe, maar international sterk verspreide doelgroep te bereiken en de dialoog aan te kunnen gaan, heeft BOOM Communicatie gekozen voor een sterke focus op online communicatie. Deze strategie werpt inmiddels zijn vruchten af.

Een belangrijk doel van NMi is het samenbrengen en binden van fabrikanten, eindgebruikers en wet- en regelgevers op het gebied van metrologie. De dialoog moet er niet alleen zijn tijdens de conferentie, maar ook in de aanloop naar en na afloop van het congres. De campagne is hier volledig op gericht. Gestart werd met een filmische trailer die in Venetië is opgenomen; de plaats waar het congres in mei 2012 plaatsvindt. Die trailer, met de titel ‘Moving Metrology', is te zien op de site www.milestonesinmetrology.com.

Via social media werd de commercial onder de aandacht gebracht bij de doelgroep. Een etmaal na de lancering hadden ruim 350 unieke bezoekers de site bezocht, met een gemiddelde bezoektijd van bijna 5 minuten. BOOM-adviseur Luuk Schils is daarover te spreken: “Op het congres is maximaal plaats voor 300 professionals. Het gaat er in deze campagne dan ook niet om het aantal mensen dat we bereiken. Het is de uitdaging om de juiste mensen te bereiken met een minimale inzet aan communicatiemiddelen”.

LinkedIn
De LinkedIn-groep die voor het congres is ingezet is hier een goed voorbeeld van. Deze online community is groeiende. Dat blijkt uit de ruim 200 leden uit alle windstreken die momenteel over uiteenlopende onderwerpen discussiëren. Om ervoor te zorgen dat de LinkedIn-groep actueel, interessant en relevant blijft, belegde BOOM een speciale sessie met als onderwerp: ‘hoe zetten we social media succesvol in?'. Communicatieadviseur David Westveer van BOOM: “Tijdens deze sessie zijn kort het social media-landschap en de mogelijkheden voor deze campagne uiteengezet. Daarna zijn we samen met diverse stakeholders concreet op een aantal vragen ingegaan. Hoe zit de beheerorganisatie uit? Welke topics komen met welke frequentie aan bod? Welke taal voeren we? Hoe werven we de juiste leden? Door hier vooraf over na te denken en goede regels af te spreken, voorkomen we dat het inzetten van een platform met zoveel mogelijkheden als LinkedIn een stille dood sterft”.

Andere social media, zoals Facebook en Twitter worden juist meer richting de start van het congres in 2012 ingezet. Daar waar Facebook een minder relevante rol speelt, kan Twitter gebruikt worden om tijdens de conferentie realtime te participeren in de discussies. Ook kunnen er last minute reminders en wijzigingen in het programma mee worden gecommuniceerd. Het congresprogramma zelf krijgt steeds meer vorm. Inmiddels zijn de eerste key-note speakers bekend en is de ‘call for papers' verstuurd naar potentieel geïnteresseerde partijen.

NMi is wereldwijd marktleider in metrologie (onder meer met het testen, certificeren en kalibreren van meetinstrumenten). De onderneming heeft vestigingen in Dordrecht en in het Italiaanse Padova.

Zie ook: 'Online campagne start met trailer'.