Campagne stelt imago Delta bij
Delta Psychiatrisch Centrum heeft na een bureaucompetitie gekozen voor BOOM Communicatie om aan haar nieuwe imagocampagne invulling te geven. In mei 2011 opent Delta een nieuwe vestiging op de Zorgboulevard in Rotterdam-Zuid; een centrum voor gezondheid, zorg en lifestyle, vlakbij station Lombardijen. Hiermee doet Delta een stap naar voren in de zorgketen. Voortaan kunnen mensen met álle psychische en psychiatrische problemen bij Delta terecht, wat een verbreding van hun zorgaanbod betekent. Een campagne moet dat uitdragen.
Delta staat in de regio Rotterdam sinds jaar en dag bekend als specialist in de behandeling van mensen met complexe of chronische psychiatrische problemen. Om het zorgaanbod nog completer te maken, gaat Delta ook minder complexe psychische en psychiatrische aandoeningen behandelen. Voortaan kunnen mensen die last hebben van depressies (somberheid), paniekaanvallen, rouwverwerkingsproblemen, (lichte) persoonlijkheidsstoornissen, etc. bij Delta terecht. Het is dus zaak om het beeld dat Delta oproept bij burgers in en rond Rotterdam te veranderen. De boodschap van de zorgorganisatie dient verruimd te worden tot: ‘Delta kan je helpen om je beter te voelen'. En dat is precies waar de campagne, die naar verwachting begin mei start, om draait.
Delta telt meer dan 1.500 medewerkers die werkzaam zijn binnen dertig vestigingen in het werkgebied Groot-Rijnmond en Zuid-Hollandse eilanden. Jaarlijks neemt Delta ongeveer 2.100 mensen op en er zijn circa 95.000 poliklinische contacten.