Archief

Campagne Tipp-Ex met Viking en Staples

Tipp-Ex maakte naam met de witte correctievloeistof die met een kwastje op papier gesmeerd kon worden. ‘Blunderwater' of ‘fraudekalk' waren veelgehoorde bijnamen van het product. Het iconische flesje met vloeistof is nog steeds leverbaar, maar tegenwoordig is de gebruiksfunctie grotendeels overgenomen door correctietape. Ook in dit productsegment heeft Tipp-Ex een sterke positie. Het is dan ook zaak om de brand awareness continu op een hoog peil te houden.

BOOM Communicatie bedacht een online campagne op basis van het vorig jaar ontwikkelde communicatieconcept ‘Eindeloos corrigeren'. Het maakt duidelijk dat er met het uitgebreide assortiment van Tipp-Ex een overvloed aan correctiemiddelen voorhanden is. Ook legt Tipp-Ex met het statement de nadruk op de extra lange gebruiksduur van haar producten. Kenmerkend voor een bekend product zoals de ‘Easy Refill', die oneindig bijgevuld kan worden met correctietape.

Viking en Staples
De online campagne focust primair op het top-of-mind houden van de Tipp-Ex-producten bij beslissers in het zakelijke en office-segment. Hiertoe worden enkele opvallende rich media-banners ingezet op premium netwerken. Omdat Tipp-Ex haar producten niet zelf verkoopt, maar via een uitgebreid retailnetwerk, zijn de twee grootste spelers in dit netwerk betrokken bij de ontwikkeling van de campagne: Viking Direct en Staples. Communicatieadviseur Luuk Schils van BOOM Communicatie hierover: “De partners van Tipp-Ex zijn uiteraard gebaat bij een hoge naamsbekendheid, maar misschien nog wel meer bij een directe bijdrage aan sales. De onderlinge afstemming heeft geleid tot het inbouwen van een slimme conversiecomponent. Via dynamische HTML5-technologie en een uitgekiende remarketing-strategie moedigen we de doelgroep aan de producten direct bij één van de twee partners te bestellen”.

Naast het ontwikkelen van het communicatieconcept, het bepalen van de campagnestrategie en het adviseren over de in te zetten online mediakanalen, verzorgt BOOM Communicatie tevens de executie van de campagne.