Archief

Campagne versterkt via LinkedIn

Ter ondersteuning van een campagne op de nationale radio, benut SD Worx het sociale netwerk LinkedIn. Omdat op LinkedIn veel gegevens van de gebruikers beschikbaar zijn, kan de boodschap specifiek gericht worden aan personen binnen de doelgroep van SD Worx.

SD Worx behoort met 1.900 medewerkers en 40.000 klanten tot de drie grootste aanbieders van payroll- en HR-diensten in Europa. BOOM Communicatie werd voor het tweede jaar gevraagd een marketingcommunicatiecampagne te ontwikkelen voor de Nederlandse markt, waar een geïntegreerd concept van HR, payroll en tax & legal niet gebruikelijk is. Voor wat betreft de mediakeuze, werd ingezet op een combinatie van radiocommercials op Radio 1 en BNR-nieuwsradio, een DM-actie en een afgestemde LinkedIn-campagne.

Juist het gericht afstemmen op doelgroepen, het targetten, maakt LinkedIn bruikbaar voor business-to-businesscampagnes. Zo zijn voor de campagne van SD Worx vooraf doelgroepen geselecteerd op branche, functie en regio. Als benaderingswijze van de doelgroepen op LinkedIn, is gekozen voor het inzetten van banners, boven andere mogelijkheden als tekstlinks en polls. De banners sluiten aan bij het thema van de nationale promotiecampagne van SDWorx: ‘Schep rust'. Door de banneranimaties te laten eindigen, met een ‘trigger' om door te klikken, wordt de Click Trough Ratio (CTR) verhoogd ten opzichte van het gemiddelde op LinkedIn, van 1 promille.

Zie ook het artikel over de radiocampagne van SD Worx.