Archief

Campagnevertalingen in Marketing Rendement

Het succesvol internationaal vertalen van campagnes wordt in de nieuwe editie van het vakblad Marketing Rendement onder de loep genomen. Corinne van den Broeke van BOOM Communicatie beargumenteert in haar artikel ‘Europese campagne is maatwerk’  dat alleen een letterlijke doorvertaling niet volstaat, maar dat een integrale aanpak nodig is.

 

Bij het lanceren van een campagne in een ander land, moet je rekening houden met verschillende factoren. Bijvoorbeeld met het welvaartsniveau, de bevolkingssamenstelling, de stand van de techniek, de religie en de cultuur.

Corinne van den Broeke (BOOM Communicatie)

 

Van den Broeke: “Bij het lanceren van een campagne in een ander land, moet je rekening houden met verschillende factoren. Bijvoorbeeld met het welvaartsniveau, de bevolkingssamenstelling, de stand van de techniek, de religie en de cultuur. Die hebben allemaal invloed op de betekenis, tone-of-voice en context van de campagne.”

Marketing Rendement is gericht op Nederlandse professionals die actief zijn binnen de marketing, sales en communicatie. In het vakblad komen regelmatig adviseurs van BOOM Communicatie aan het woord over marketing- of communicatiethema’s.