Archief

Care Autoschade kiest voor BOOM

De grootste schadehersteller van Nederland, Care Autoschade, heeft na een bureaupitch gekozen voor BOOM Communicatie. Het merk is volop in beweging en zocht een bureau voor een rebrandingtraject. De opdracht bestaat onder meer uit het ontwikkelen van een nieuwe corporate identity, een communicatieconcept en het genereren van meer naamsbekendheid. De rebranding vloeit voort uit de nieuwe strategie van Care in de veranderende markt van schadeherstel.

Suzan Haenen, coördinator marketing en communicatie van Care Autoschade: “In onze hevig concurrerende markt is het verhogen van de naamsbekendheid en het vergroten van het onderscheidend vermogen prioriteit nummer één. Het ontzorgen van de consument vormt hierbij voor ons een speerpunt. BOOM Communicatie voelde dit goed aan en wist met frisse, verrassende voorstellen feilloos de creatieve vertaalslag te maken. Hierin stond onze pay off: 'Meer Care, minder zorgen' centraal.”

BOOM-adviseur Luuk Schils: “In het verleden hebben we op meerdere fronten bewezen een uitstekend partner te zijn voor accounts in de mobiliteitssector. We wilden Care zowel strategisch als creatief laten zien wat ons voor ogen staat en hebben daar veel energie in gestoken. Het is dan ook goed om te zien dat onze manier van werken aansluit bij de verwachtingen die Care bij een bureau heeft. We zijn erg blij met deze mooie klant en popelen om aan de slag te gaan!”

Ook Ferry Drop, die als ontwerper van BOOM Communicatie betrokken was bij de visuele vertaling, is verheugd: “Rebranding is nooit een doel op zich, maar een middel. Bijvoorbeeld om de beleving bij een merk te vergroten, de herkenbaarheid een impuls te geven of een andere doelgroep te bereiken. Hoe dan ook, een rebranding moet een weerspiegeling zijn van de strategie van de organisatie. En ik denk dat juist dat laatste ons goed gelukt is tijdens deze competitie.”

Care Autoschade is de grootste keten van autoschadeherstelbedrijven in de Benelux en is partner van alle lease- en verzekeringsmaatschappijen in Nederland. Met 25 jaar ervaring, 71 vestigingen en 1.000 medewerkers in Nederland en België, mag Care zich met recht expert noemen op het gebied van het herstel van autoschade en totale schadeafwikkeling.

Meer informatie over Care Autoschade: www.care-autoschade.nl