Archief

Clavis lanceert Wij(k)gevoel

Woningcorporatie Clavis stelt de wijk centraal. Hoe zij dat concreet in het vat giet en wat het voor huurders betekent, wil Clavis graag toelichten. Hun nieuwskrant ‘Wij(k)gevoel' staat dan ook in het teken van het wijkgericht werken. De krant viel onlangs voor het eerst bij alle huurders op de deurmat. Deze uitgave geeft een toegankelijke samenvatting van het al eerder verschenen ondernemingsplan.

Clavis vindt het belangrijk om haar huurders goed te informeren. Het ter beschikking stellen of massaal verstrekken van uitgebreide officiële documenten zoals het ondernemingsplan draagt door het formele karakter niet bij aan een heldere informatieverstrekking. Daarom is er een nieuw communicatiemiddel ontwikkeld dat op een levendige manier van de belangrijkste en meest relevante zaken op de hoogte brengt. De huis-aan-huis uitgave biedt Clavis tegelijkertijd de mogelijkheid om zichzelf duidelijker te positioneren.

Bij de ontwikkeling van de nieuwskrant Wij(k)gevoel is zoveel mogelijk rekening gehouden met het mediagebruik en leesgedrag van de doelgroep; in schrijfstijl, grafische vormgeving, visuele presentatie en de fysieke vorm. De krant leent zich prima voor de vluchtige lezer: de artikelen zijn kort, krachtig en in een stijl geschreven die voor iedereen toegankelijk is. Het opvallende ontwerp draagt eraan bij dat de krant opvalt tussen andere post en de ontvanger graag verder leest. De toegepaste fotografie schetst zonder dat de tekst wordt gelezen al een beeld van het wij(k)gevoel dat Clavis voorstaat.

Clavis wil met de komst van drie wijkteams nadrukkelijker aanwezig zijn in de wijken. Met nieuwskranten per wijk zal dit proces ondersteund worden.