Archief

Commercial-event krijgt nieuwe dimensie

Internet is een belangrijk medium geworden voor het verspreiden van commercials. Het netwerkevent Commercials by the Sea 2.0 speelt daar op in. Het concept van dit evenement is aangescherpt vanwege trends en ontwikkelingen die de klassieke manier van commercials maken en uitzenden hebben veranderd.

Het zenden van commercials via televisie is niet meer zaligmakend. Het is kostbaar en niet heel effectief. Een nieuwe tendens laat zien dat commercials steeds vaker via internet worden verspreid. Deze commercials zijn vaak onlosmakelijk verbonden met social media. Gegevens uit social media worden gebruikt om commercials te personaliseren. Vervolgens worden kanalen als YouTube en andere social media ingezet om commercials -al dan niet met een commercieel doel- aan de man te brengen. Dit biedt unieke mogelijkheden. Marketeers kunnen heel ontvangersgericht en een stuk goedkoper adverteren, waardoor een veel groter bereik kan worden behaald.

Bovendien is het geaccepteerd dat de kwaliteit van filmen niet perfect is. Hierdoor kan met minder budget toch een gewenst resultaat worden bereikt, waardoor dit middel ook toepasbaar is voor bedrijven met een kleiner marketingbudget. Het gaat om de doelgroepgerichte benadering en de kracht van het idee.

De commercial

‘Commercials and beyond' is dan ook het thema van Commercials by the Sea 2.0. Social media spelen hierin een belangrijke rol. BOOM bedacht het concept voor de commercial. De uitvoering ervan lag in handen van Remaco Multimedia. Deze commercial vertaalt het nieuwe format van het evenement.

De ouderwetse projector op het beeldscherm staat symbool voor commercials op internet. De kracht waarmee het projectlicht het beeldscherm doorbreekt, laat zien dat je als reclamemaker buiten de kaders moet denken. Commercials die inspelen op social media zijn baanbrekend en kunnen een enorm bereik hebben. Internet zorgt ervoor dat filmpjes zeer snel kunnen worden verspreid. Vanwege dit sneeuwbaleffect worden soms zelfs onvoorziene successen behaald. Het effect van commercials via internet kan daarmee veel groter zijn dan traditionele reclamefilmpjes.

BOOM is één van de initiatiefnemers van het evenement en ontwikkelde het communicatieconcept rondom Commercials by the Sea 2.0.

Meer informatie is te vinden op www.commercialsbythesea.com.