Archief

Communicatie van(af) het dak

Er zit beweging in de markt voor woningrenovatie. Zowel van overheidswege als vanuit hun bewoners krijgen woningcorporaties te maken met een toenemend pakket aan eisen en wensen. Hiervoor kijken zij op hun beurt naar partijen die de lat hoog leggen. Voor duurzame renovaties ligt die lat figuurlijk gesproken op het dak.

Woningbeheer vraagt ook in de huidige economische situatie om meer dan alleen kostenbeheersing. Hierbij speelt optimaal dakbeheer een centrale rol. Het dak is immers bepalend voor de leefbaarheid, de duurzaamheid en het uiterlijk van een woning. Vaak ontbreekt het binnen woningcorporaties echter aan overzicht en specialisatie op dit gebied. Dat schept kansen voor kennisleiders in de markt. Doelgerichte communicatie is voor hen wel een vereiste.

Relevante benadering
Monier, de grootste dakpannenproducent ter wereld, schakelde BOOM Communicatie in om een nieuwe propositie te ontwikkelen, specifiek gericht op woningcorporaties. Naast haar leidende positie op het gebied van dakpannen, bepaalt Monier immers ook de lat als het gaat om inspectie, advies en daktechniek. Dit is nog onvoldoende bekend onder woningbeheerders. Op basis van Monier's totaaloplossingen, die garant staan voor optimaal dakbeheer op de lange termijn, zet BOOM daarom in op het thema ‘Bespaar op onderhoudskosten, niet op kwaliteit'.

Vanuit deze gedachte ontwikkelde BOOM diverse instrumenten waarmee Monier zich sterker kan profileren richting de woningcorporaties. Een direct mailing prikkelt de doelgroep tot het maken van een afspraak voor een adviesgesprek of een dakinspectiescan. Daarnaast krijgen Monier-vertegenwoordigers een brochure en een digitale salespresentatie in handen, waarmee zij woningbeheerders relevanter kunnen benaderen. Zo helpt Monier ook hen over de hoge lat van een veranderende markt.