Archief

E-mailmarketing steeds belangrijker

Waar e-mailgebruik van particulieren wordt overtroffen door What's app en Facebook, wint e-mail als marketingmiddel aan populariteit. Zowel in relatie tussen de consument en het bedrijfsleven en bedrijven onderling. Voor 71 procent van de marketeers neemt e-mail als marketingmiddel een belangrijkere plaats in dan twee jaar geleden.

Dat blijkt uit periodiek onderzoek van de E-mail Benchmark van E-Village en RapidSugar naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing. Marketeers verkiezen e-mailmarketing met ruim 84 procent boven SEO (54%) en social media (49%). Veertig procent van de marketeers heeft toegezegd dit jaar meer te willen investeren in e-mailmarketing.

Ook vinden marketeers e-mail belangrijk genoeg om een aparte strategie voor te schrijven. Bijna driekwart van de marketeers doet dit. In ruim van de helft van de gevallen is dit wel geïntegreerd in het totale online marketingplan. Zondag is de beste dag om e-mails te versturen, blijkt uit het onderzoek. Het is de dag waarop de meeste mails worden geopend. Zowel door bedrijven als consumenten.

Hans van den Boom, algemeen directeur van BOOM Communicatie waarschuwt wel voor slecht gebruik van e-mailmarketing: “Zorg dat er een goede strategie is en denk bij elke mailing goed na of het interessant is voor de ontvanger en naar welke doelgroepen welke mailing wordt gestuurd. Ook is het gebruik van goede e-mailmarketingsoftware aan te raden. Als je eenmaal op een ‘black list' wordt geplaatst, kan het gebeuren dat al je e-mails worden geweigerd. Ook de reguliere e-mails. Dan ben je verder van huis. Een voorbeeld van dergelijke software is Copernica. BOOM is officieel partner van deze software. Dus voor meer informatie hierover, kan men bij ons terecht”.

www.marketingtribune.nl