Archief

Eindeloos corrigeren met Tipp-Ex

Tipp-Ex verwierf naam met de witte correctievloeistof die met een kwastje op papier gesmeerd kon worden. Daarna kon er weer overheen geschreven of getypt worden. ‘Blunderwater' of ‘fraudekalk' waren veelgehoorde bijnamen van het product. Het iconische flesje met vloeistof is nog steeds leverbaar, maar tegenwoordig is de gebruiksfunctie voor een groot deel overgenomen door een ander product: de correctietape. Ook in dit productsegment heeft Tipp-Ex een sterke positie. Daarbij is het zaak de brand awareness continu op een hoog peil te houden.

BOOM Communicatie ontwikkelde de nieuwe brandingcampagne richting zakelijke prospects. Hierin staan twee producten van Tipp-Ex centraal: ‘Easy Refill' en ‘Easy Correct'. Kenmerkend voor de ‘Easy Refill' is dat die oneindig bijgevuld kan worden met een correctietape. En de ‘Easy Correct' beschikt over extreem veel meters aan correctielint. Met het statement ‘Eindeloos corrigeren' legt de campagne nadruk op die lange gebruiksduur. Het communicatieconcept maakt duidelijk dat er met de deze producten van Tipp-Ex een overvloed aan correctielint voorhanden is, zodat er genoeg tijd en correctielint over is voor wat kantoorhumor. Een saai, volgeschreven document wordt met Tipp-Ex regel voor regel omgetoverd tot de ultieme wintersportbestemming, een zonnig vakantieoord of een bruisende stad. Even lekker wegdromen tijdens kantooruren, terwijl er meer dan voldoende lint overblijft voor de serieuze werkzaamheden.

Naast het communicatieconcept verzorgde BOOM Communicatie tevens de executie van de campagne en adviseerde het over de in te zetten online mediakanalen. Daarnaast werd er voor de campagne een landingspagina ontworpen en ontwikkeld: www.tipp-ex.nl.