Ervaren in het spel
Vorige week bevonden alle belangrijke spelers binnen de gaming-sector zich in Londen. Tijdens de internationale vakbeurs ICE Totally Gaming presenteerde ook NMi zich. Het Nederlandse Meetinstituut is wereldwijd marktleider in het testen, certificeren en kalibreren van meetinstrumenten. Ook controleren zij fruitautomaten, online goksoftware en het reilen en zeilen binnen casino's.
Of er door een gokautomaat genoeg wordt uitgekeerd en of de fruitsymbolen werkelijk random op het scherm verschijnen, moet officieel getest en vastgesteld worden. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de mate waarin het personeel in een casino getraind is op het herkennen van gokproblemen. Voldoet een bedrijf en/of apparaat aan alle eisen, dan mogen zij het NMi-keurmerk voeren. Een keurmerk dat wereldwijd aanzien geniet.
Hoewel NMi een gevestigde naam is binnen de (online) gaming industry, is het zaak zich binnen deze snel veranderende, dynamische wereld te blijven profileren. Speciaal voor de betreffende business unit heeft NMi daarom een communicatieconcept laten ontwikkelen door BOOM Communicatie.
Het communicatieconcept geeft de business unit een jonger, frisser karakter en sluit aan op de snelle veranderingen in deze wereld. BOOM bedacht een blauwe lijn die zich voortdurend in allerlei vormen buigt, waardoor er pictogrammen ontstaan. Met de afbeeldingen die er op die manier te zien zijn, brengt NMI de speerpunten naar voren. Het concept is aansprekend en begrijpelijk voor elke doelgroep, ongeacht eventuele barrières in taal of cultuur.
Art Director Auke Nauta van BOOM Communicatie: “NMi heeft een soort gidsfunctie in de snel veranderende wereld van de kansspelindustrie en de bijbehorende wet- en regelgeving. Dat betekent dat je flexibel moet kunnen zijn in de manier waarop je communiceert. Dit concept biedt daar tal van mogelijkheden toe. Voortaan kan elk gewenst onderwerp visueel gemaakt worden met de blauwe lijn, die als het ware de ‘rode draad' vormt in de communicatie van de gaming-unit”.
Het nieuwe communicatieconcept vormt de basis voor alle communicatiemiddelen van de unit. BOOM-adviseur Luuk Schils hierover: “Het is meteen toegepast in een schitterende beursstand, voor het presenteren van NMi in Londen. Dat zag er zowel modern en flitsend uit, als betrouwbaar en professioneel. Om duidelijk te maken dat NMi een gerenommeerde, ervaren speler is binnen de gaming-markt, hebben we er voor gekozen consequent dezelfde pay off terug te laten komen: ‘Over 35 years of testing and auditing'. Oftewel: ‘Wij zijn geen nieuwkomers in dit spel'.