Archief

Flessenpost als acquisitiemiddel

Martignoni bevindt zich in een nichemarkt en weet waar haar relatief kleine doelgroep zich bevindt. Dit biedt het bedrijf de mogelijkheid om prospects op een gerichte manier te benaderen. Dat doet Martignoni met ‘ouderwetse' flessenpost in een nieuw jasje.

Martignoni Slop Disposal, dat zich eind vorig jaar heeft aangesloten bij Martens Cleaning, is al jaren actief in de havens van Rotterdam. Het zamelt daar maritiem afval in en verwerkt dat. Om de dienstverlening binnen deze smalle business-to-business markt bekendheid te geven, schakelde het bedrijf BOOM in.

BOOM adviseerde een direct mailing in combinatie met het verwerven van een persoonlijk gesprek. Het ‘ouderwetse' principe van flessenpost werd in een nieuw jasje gestoken; een knipoog naar de maritieme sector waarin Martignoni werkzaam is. Om de ‘beslissers' in kaart te brengen zijn de 200 prospects voorafgaand aan de direct mailing telefonisch gecheckt.

De flessenpost informeerde de ontvanger vervolgens over de mogelijkheden van Martignoni Slop Disposal en Martens Cleaning, die gezamenlijk een brede dienstverlening aanbieden. Deze mogelijkheden diept Martignoni in een persoonlijk gesprek verder uit, daarin gesteund door een informatieve brochure (zowel Nederlandstalig als Engelstalig) die Martignoni speciaal voor deze actie heeft laten ontwikkelen.

Martignoni laat haar verzonden flessenpost overigens niet slingeren. Zoals men van een afvalverwerkingsbedrijf mag verwachten, neemt zij de fles na afloop van het gesprek weer mee om het te recyclen!