Archief

FMN komt met eigen plan OV

De Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) heeft een alternatief OV-plan ontwikkeld. Het plan bevat aanbevelingen voor het openbaar vervoer waarmee de tevredenheid onder klanten en medewerkers vergroot kan worden. Volgens FMN is het mogelijk om de klant beter van dienst te zijn als de verschillende OV-netwerken beter worden geïntegreerd.

FMN is een federatie van de private vervoersbedrijven Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Zij vinden de tijd rijp om de OV-bedrijven meer ruimte te geven om hun toegevoegde waarde nog verder te kunnen tonen. FMN wil meer ontwikkelvrijheid bij de vervoerder leggen om het aanbod beter af te stemmen op de behoefte van de reiziger. Doel van hun plan is het realiseren van reizigersgroei binnen het openbaar vervoer. Het plan levert een positieve bijdrage aan het reduceren van het fileprobleem en de CO2-uitstoot door aantrekkelijkere alternatieven te bieden voor de auto. Voor reizigers betekent dit plan concreet: meer spitsvervoer, hogere punctualiteit, betere aansluitingen, een overzichtelijke tariefstructuur en nieuwe investeringen (in veiligheid, in betere reisinformatie en in een betere doorstroming van het OV en P&R).

BOOM was betrokken bij de presentatie van het plan in een bondige uitgave en de PR. Het plan kreeg onder meer aandacht in Trouw, Financieel Dagblad, Algemeen Dagblad en de Telegraaf.