Archief

Geadresseerd reclamedrukwerk aan banden

Stichting Postfilter werkt samen met diverse brancheorganisaties aan een code waarmee het ongevraagd ontvangen van geadresseerd reclamedrukwerk moet worden beteugeld. De code wordt dit najaar gepresenteerd.

“De mogelijkheid om aan te geven dat je geen post en telefoontjes wilt ontvangen van bepaalde bedrijven, bestaat al jaren”, zegt Richard Groenewoud, directeur van Stichting Postfilter. “We zijn hard bezig het proces te verbeteren en klantvriendelijker te maken.”

Consumenten kunnen vanaf komend najaar via de website Infofilter.nl aangeven dat zij bepaalde ongevraagde geadresseerde post van specifieke bedrijven niet meer wensen te ontvangen. Als een organisatie toch ongevraagde post blijft versturen, kan de consument een klacht indienen bij de afzender van het geadresseerd reclamedrukwerk. Wanneer de afhandeling volgens de consument onbevredigend is, kan de consument vervolgens een klacht indienen bij de Stichting Reclame Code.

Maar liefst 650.000 consumenten maken al gebruik van de mogelijkheden van Postfilter. ''Wij hopen met deze nieuwe opties mensen nog meer keuzes te bieden, en zo nog meer irritaties weg te nemen'', aldus Groenewoud in het AD.

Geraadpleegde bronnen: AD, ANP