Archief

Geen lichtzinnige kunst

LUXimpress biedt de mogelijkheid met doorschijnende inkt in reliëf te printen. Dat biedt enorme mogelijkheden voor de digitale kunst- en fotografiemarkt. Om die markt te betreden is een aansprekend en representatief logo ontwikkeld.

LUXimpress, onderdeel van LUXeXcel Group B.V., gebruikt een door hen gepatenteerde techniek waarbij met een speciale (translucente) inkt in reliëf kan worden geprint op verschillende ondergronden, zoals glas en perspex. Dat levert vele nieuwe toepassingen op voor kunst en fotografie. Sterker nog: het kan de kunstwereld totaal op zijn kop zetten. Vernieuwende kunstenaars, fotografen en glasbewerkers hebben de ruimte om alle mogelijkheden van deze nieuwe techniek zelf te ontdekken en zich daarmee op nieuwe, unieke manieren te uiten.

BOOM ontwikkelde een logo in lijn met het product en de doelgroepen. Een cirkel, symbolisch voor de lens van een fotocamera, is verdeeld in gekleurde, enigszins transparante vlakken. Dit kunstzinnige beeld appelleert aan de verscheidenheid aan creatieven, die ieder een eigen identiteit hebben, maar gezamenlijk een geheel vormen. De doorzichtigheid van de vlakken is een verwijzing naar toepassingen op glas en naar de doorzichtige gekleurde inkt. Centraal in het logo is een abstract oog geplaatst, refererend aan het esthetische en het visuele. Het oog wil immers ook wat.