Archief

Geluk kun je krijgen

Met het motto ‘BIC gives you more' doet BIC er alles aan om de brand awareness van het assortiment aanstekers van het merk te vergroten. Op de website Mybiclighter.com is te zien dat de producent van onder andere aanstekers veel te bieden heeft. Op het online platform zijn nieuwe decoraties van aanstekers te ontdekken, goodies te downloaden en is een online pokergame te spelen waarmee 50 splinternieuwe iPads te winnen zijn.

BOOM Communicatie ontwikkelde voor BIC een campagnestrategie en zette een online campaign op om de pokergame onder de aandacht te brengen bij de Nederlandse consument. BOOM-adviseur Luuk Schils licht toe: “Rekening houdende met het doel van de campagne, de omschreven doelgroep en het beschikbare budget, ontwikkelde BOOM een online campaign op Facebook. Een groot voordeel van Facebook is dat dit sociale netwerk de mogelijkheid biedt om advertenties te targetten op interesses en profielen, waardoor er een hoog advertentierendement tegen beheersbare kosten is te realiseren. Een tweede voordeel is dat van tevoren, op basis van het gekozen budget en de inzet van advertenties, het aantal leads in grote mate is te voorspellen”.

Advertentievarianten
Vier op het profiel van de doelgroep afgestemde advertentievarianten zijn bij de campagne ingezet. Schils: “Gedurende de looptijd van de campagne hebben wij de advertenties en daarmee de prestatie van de campagne geoptimaliseerd. Dat kan door strak te monitoren, tussentijdse meetgegevens te analyseren en vervolgens de advertentievarianten verder af te stemmen op de doelgroep. Mede door deze aanpak werd er een maximale clickratio bereikt en hebben er in korte tijd veel deelnemers de online pokergame gespeeld. Een grote groep Nederlandse consumenten heeft op deze wijze een positieve online ervaring met hetgeen BIC heeft te bieden”.