Archief

Goede scores voor Lexus Breda

Het was een spannende ontknoping van het WK-voetbal. Het toernooi is nu écht ten einde met onze oosterburen als nummer één. Lexus Breda is met hun ‘Brazilexus WK-festival' ook één van de winnaars van dit WK door op een originele manier in te haken op de voetbalkoorts. Er is goed gescoord, zowel letterlijk als figuurlijk.

De showroom van Lexus Breda was tijdens het WK omgetoverd tot Rio de Janeiro. Overal palmbomen en een heus strand, compleet met aangespoelde vissersboot. En een voetbalveld, waar het tijdens de actieperiode allemaal om draaide. Bezoekers aan de showroom mochten drie penalty's nemen en op deze manier tot maximaal €1.500 extra korting scoren bij een aankoop van een nieuwe Lexus of een occasion. Zie ook het eerder gepubliceerde artikel ‘Bij Lexus naar de Copacabana'.

BOOM Communicatie heeft haar beste beentje voorgezet om traffic naar de showroom te genereren. BOOM-adviseur Luuk Schils: “De klanten en relaties van Lexus Breda zijn via een direct mail op de hoogte gesteld van het Brazilexus WK-festival. Ook prospects werden benaderd. Hiervoor is onder andere een Facebookcampagne ingezet. Deze Facebookcampagne is niet alleen goed geweest voor meer bezoekers aan de showroom; het heeft ook nog eens meer dan 400 extra likes op de Facebookpagina van Lexus Breda opgeleverd.”

Optimalisatie
De Facebookactie is gedurende het WK continu geanalyseerd en bijgestuurd, waardoor het maximale uit de campagne is gehaald. Janneke van Dijk van BOOM Communicatie: “Tijdens zulke acties rapporteren we regelmatig over de resultaten van de campagne. Wanneer blijkt dat het aantal clicks of likes stagneert, kunnen we er voor kiezen de campagne bij te sturen. Halverwege het WK was dit ook het geval bij de actie van Lexus Breda. De doelgroep had de advertentie toen al meerdere malen gezien op Facebook. Daarom hebben we besloten om een hele nieuwe advertentieset in te zetten, met onder andere nieuwe visuals en nieuwe advertentieteksten. Ook hebben we de doelgroep op een andere manier gesegmenteerd. Direct na deze optimalisatie verbeterden de resultaten aanzienlijk.”

Vestigingsmanager Ferrie de Nerée van Lexus Breda is enthousiast over het verloop van de actie: “Het wordt ontzettend gewaardeerd door klanten en wij hebben hier de grootste lol wanneer er weer keihard op onze goal wordt geschoten. En de verkoopresultaten zijn ook goed dankzij de actie; zowel voor nieuwe als gebruikte auto's.”