Archief

Gors en SDW selecteren BOOM

De organisaties Gors en SDW gaan samen. De bestuurlijke fusie van deze organisaties die zich richten op mensen met een ondersteuningsvraag, is al een feit. Vanaf 1 januari 2015 gaan Gors en SDW ook zichtbaar verder als één organisatie. BOOM Communicatie is gevraagd om de nieuwe merkidentiteit voor de fusieorganisatie te ontwikkelen.

In de bureaucompetitie viel de keuze op BOOM Communicatie vanwege de ervaring met fusies en de strategische JEI-aanpak. “Bij de selectie van een partner, zijn wij gericht op zoek gegaan naar een bureau dat goed bekend is met dit soort vraagstukken en daar een duidelijke visie op heeft. Daarnaast was de nabijheid van BOOM in de regio ook een pre voor ons”, zegt Robbin Gilijamse, communicatieadviseur bij Gors. “Wij hebben voor BOOM Communicatie gekozen vanwege hun specifieke ervaring, heldere aanpak en hun visie op de opdracht”, vult Monika Rouw – van Tatenhove aan, hoofd Marketing & Communicatie bij SDW. “We zien uit naar een vruchtbare samenwerking.”

“Het is een mooie uitdaging om Gors en SDW te mogen begeleiden naar een nieuwe gezamenlijke organisatie-identiteit en dit ook te vertalen naar een visual brand”, aldus David Westveer, senior communicatieadviseur bij BOOM. “Voor de nieuwe organisatie is op korte termijn onder meer een nieuwe naam, een pay-off en een nieuw beeldmerk nodig, afgestemd op de waarden en de missie van de nieuwe organisatie”.

De fusieorganisatie gaat in Westelijk Noord-Brabant en Zeeland ondersteuning, begeleiding en behandeling bieden aan meer dan 2.300 kinderen, jongeren, volwassenen en senioren met een ondersteuningsvraag.