Archief

Grootse prestaties beginnen klein

Schelde Sports is een bekende speler in de wereld van sport en bewegen. Het bedrijf ontwikkelt en levert al sinds 1892 de meest uiteenlopende sportproducten voor professioneel en recreatief gebruik. Binnenkort is er een speciale productlijn voor de jeugd: ‘Just 4 kids'. Deze nieuwe collectie presenteert zich straks met een op de doelgroep afgestemd communicatieconcept.

“Kinderen bewegen veel en graag. Ze doen niets liever dan klauteren, springen en ravotten. Het nieuwe spelmateriaal van Just 4 Kids is daar speciaal voor gemaakt. De collectie omvat een complete inrichting van het speellokaal waar ze veilig in leren sporten en bewegen. Mogelijk zetten ze daar hun eerste stappen richting topsport”, aldus Alexander Dekker van Schelde Sports.

Die verbinding tussen spel en topsport komt naar voren in het communicatieconcept dat BOOM Communicatie voor de productlijn heeft ontwikkeld. Alle grote sporthelden zijn namelijk ooit klein begonnen. Zonder publiek, pers en glamour. Communicatieadviseur Luuk Schils van BOOM: “Ons communicatieconcept verenigt de jonge sporter vol dromen en idealen met zijn grote held. Alles in één beeld gevat. In dit geval een jonge basketballer met een basketbalprof. Niet toevallig gekozen; want Schelde Sports is wereldmarktleider in producten en materialen voor het basketball, zoals baskets. Producten van het bedrijf zijn dan ook terug te vinden op de hoogste podia in de sportwereld, zoals tijdens de Olympische Spelen”.

Het communicatieconcept visualiseert de jonge sporter en zijn of haar ambities, maar richt zich in uitvoering en uitstraling op de klanten van Schelde Sports: een volwassen, zakelijke doelgroep. De collectie verschijnt in 2014 en wordt dan meteen gepresenteerd in een uitgebreide catalogus – zowel digitaal als drukwerk – waarin alle producten, toestellen en accessoires in tekst en beeld worden getoond en beschreven.