Grote Clubactie in volle gang
De Grote Clubactie gaat de laatste maand in. Eind november sluit de lotenverkoop van deze nationale loterij, waarvoor BOOM Communicatie de communicatie-middelen verzorgt. Speciale aandacht gaat daarbij dit jaar uit naar de Facebookpagina van de actie.
Tijdens de Grote Clubactie gaan vrijwilligers van verenigingen massaal de deuren langs om loten te verkopen. Van elk verkocht lot gaat direct 80% de eigen clubkas in. Meer dan 7.000 clubs en verenigingen in Nederland doen mee.
BOOM heeft het promotiemateriaal voor de Grote Clubactie dit jaar vernieuwd. Er is een moderniseringsslag gemaakt, gericht op een vriendelijkere, persoonlijkere en toegankelijkere uitstraling. Bovendien kunnen deelnemende verenigingen zich binnen de overkoepelende, nationale campagne nu op lokaal niveau beter presenteren. Bijvoorbeeld via de website Clubactie.nl, waar elke deelnemende club een eigen pagina in kan richten. Samen met de Grote Clubactie ontwikkelde BOOM ook communicatiemiddelen om de ambassadeurs en lotenverkopers zo veel mogelijk te ondersteunen tijdens de campagne. Een lotenmeter om de clubopbrengst bij te houden in de kantine en een online verkoopwedstrijd met een incentive, zijn hier goede voorbeelden van. Net als de veranderde opzet van het verkoopboekje.
Facebook
Om de aandacht gedurende de verkoopperiode vast te houden en de verkoop te blijven stimuleren, is er dit jaar ruimere aandacht besteed aan de Facebookpagina. Luuk Schils van BOOM Communicatie: “Facebook is een laagdrempelig en goed medium om lotenverkopers en met name clubcoördinatoren ervaringen uit te laten wisselen. Door updates omtrent de actie te verzorgen, tips te geven en de verkoopactie zichtbaar te maken, merken we dat de betrokkenheid zichtbaar omhoog gaat”.
De lotenverkoop van de Grote Clubactie sluit op 27 november a.s. Een dag later vinden de trekkingen plaats.