Archief

Het effect van liefde merken

'Onderneem met liefde'. Dat was de oproep en het thema van de inspiratiesessie die BOOM-adviseurs Hans van den Boom en René van Donschot gisteren verzorgden tijdens de Bredase eindejaarsbijeenkomst van de Kamer van Koophandel. “De kansen om te komen tot goede relaties liggen er vooral voor het MKB. Grijp die kans!”

De inspirerende eindejaarssessie in het Bredase Chassé Theater was in rap tempo volgeboekt. Blijkbaar hadden Brabantse ondernemers vertrouwen in de boodschap van Van den Boom en Van Donschot. Dat vertrouwen werd niet beschaamd. Op energieke wijze wisten de twee hun toehoorders te boeien met humor, theorieën, filmpjes en ontroerende levenservaringen. De adviseurs kwamen als ware ‘love doctors' ten tonele. Al snel werd het doel van de inspiratiesessie uiteengezet. De sessie ging over ‘Brand Love'.

Recent onderzoek van Batra, Ahuvia en Bagozzi naar ‘Brand Love' toont aan dat veel mensen echte gevoelens van liefde kunnen voelen voor een merk. De stelling van BOOM Communicatie is dat de grote merken hier altijd veel moeite mee zullen hebben, omdat zij hun klanten niet goed kunnen kennen. “De kansen liggen er vooral voor het MKB”, aldus Van den Boom. “Ondernemers in het MKB kennen hun klanten over het algemeen persoonlijk en kunnen dus gemakkelijker dichterbij hen staan.”

De boodschap ging er bij het publiek, dat voornamelijk bestond uit MKB'ers, in als zoete koek. De liefdesdokters gaven het publiek de nodige recepten mee om ware merkenliefde te bewerkstelligen. Van den Boom gaat niet in op de vraag om nadere informatie te delen: “Helaas, verdere details kan ik nog niet geven, aangezien er in Goes op 9 januari om 16.00 uur in Theater de Mythe nog een gelijke sessie zal plaatsvinden”.

Wilt u ook graag een lesje in de liefde? Reserveer dan snel een plaats. De sessies van BOOM Communicatie blijken keer op keer snel volgeboekt. Inschrijven kan via: www.kvk.nl/nieuwjaar.