Archief

Huisstijl vol IT-symboliek

Over de hosting van een webapplicatie hoeft men zich als bedrijf in de regel geen zorgen te maken. De applicatie wordt ondergebracht bij een provider en men heeft er verder geen omkijken meer naar. Heel anders wordt dat op het moment dat het dataverkeer een schaalgrootte bereikt die hoge kosten én risico's voor de bedrijfszekerheid met zich meebrengen. In dat segment acteert ClearIT on Demand, gevestigd in Schiphol-Rijk, het bedrijvenpark van luchthaven Schiphol.

Het bedrijf biedt onder andere gevirtualiseerde hostingoplossingen aan. Daarmee kan de servercapaciteit optimaal benut worden, is de snelheid gegarandeerd, wordt aanzienlijk bespaard op energie en kunnen serieuze kostenreducties plaatsvinden. Voor zowel internationale ondernemingen waarbinnen tienduizenden mensen dagelijks werken binnen eenzelfde systeem, als voor kleine specialistische bedrijven die IT niet als core-business hebben, biedt ClearIT on Demand uitkomst. Het eerste deel van de bedrijfsnaam, ‘Clear IT', geeft aan dat transparantie hoog in het vaandel staat. ‘On Demand' wil zeggen dat er keer op keer klantspecifieke oplossingen geboden worden. Geen standaard productportfolio dus, maar diensten op maat waarbij hoog opgeleide specialisten de beschikbare IT-mogelijkheden optimaal inzetten om tot de beste oplossing te komen.

BOOM ontwikkelde voor ClearIT on Demand een visuele identiteit die het bedrijf neerzet als een professionele, toekomstgerichte samenwerkingspartner. In het logo zijn symbolisch (data)verbindingen terug te vinden die zich – met een knipoog naar de kunst van Escher – repeteren aan de onderzijde, bovenzijde, in diepte en hoogte. In de huisstijl krijgen algemene begrippen als ‘kwaliteit' en ‘betrouwbaarheid' zeggingskracht.