Archief

HZ-studenten ronden praktijksimulatie af

Negen groepen vierdejaars communicatiestudenten van de Hogeschool Zeeland verzorgden gisteren hun eindpresentaties in het kader van de praktijksimulatie SIGA. De studenten presenteerden hun uitwerkingen van een communicatiestrategie en campagneconcept aan een praktijkjury, bestaande uit Finus Kuijs, directeur van Stichting Adesse Zeeland en BOOM-adviseurs David Westveer en Roderik Wijkstra.

De studenten is enkele maanden geleden gevraagd om voor Sensoor Zeeland een wervingscampagne te ontwikkelen. In groepsvorm zijn de studenten het afgelopen kwartaal in de huid van een communicatiebureau gekropen. Zij stonden voor de uitdaging om op basis van een briefing door BOOM een communicatiestrategie en campagneconcept te ontwikkelen en te presenteren. Hierbij namen de studenten de rol aan van onderaannemer.

Gisteren presenteerden de negen groepen los van elkaar hun communicatiestrategie, campagneconcept en ideevorming voor mogelijke communicatiemiddelen. Hierbij waren alle vierdejaars studenten aanwezig, evenals de begeleidende docenten. Tijdens een spannende middag streden de studentenbureaus om een publieksprijs en een juryprijs. Studentenbureau Neon won de competitie. Deze groep onderscheidde zich volgens de jury met een doordachte en realistische strategie, een effectief communicatieconcept en creatieve uitwerkingen die in de praktijk zijn toe te passen. De studentenbureaus BAMN! Communicatie en InZee kregen een eervolle vermelding. Studentenbureau InZee ging er uiteindelijk vandoor met de publieksprijs.

Sensoor Zeeland is de telefonische hulpdienst voor volwassenen van Stichting Adesse Zeeland. BOOM is betrokken bij de werving van vrijwilligers en bracht met een kwalitatief onderzoek de voor Sensoor-vrijwilligers relevante motieven in kaart. Daarnaast is een communicatieplan en communicatieconcept ontwikkeld.