Archief

Imago R&B Wonen in lijn met identiteit

Sinds kort beschikt R&B Wonen over een nieuw logo. Het nieuwe beeld is modern en straalt uit wie de organisatie werkelijk is. De woningcorporatie is gevestigd in Heinkenszand en actief in de gemeenten Borsele en Reimerswaal.

Acht jaar geleden is de onderneming ontstaan door een fusie tussen woningcorporaties in Borsele en Reimerswaal. Sindsdien treden zij als één geheel naar buiten. Inmiddels heeft er ook een verjonging van het team plaatsgevonden, waardoor het tijd werd de ‘oude jas' te vervangen door een nieuw jasje. Zodat identiteit en imago opgelijnd worden.

R&B Wonen richt zich op dorpen, zogenoemde kernen. In het logo komt dit duidelijk naar voren. Het beeld is ingedeeld in vier blokken. Hoewel elk blokje een eigen kleur heeft en daarmee iets eigens heeft, hebben alle blokjes ook overeenkomsten en vormen ze door de compositie één geheel. Met een eigen herkenbare typografie is de naam R&B Wonen vermeld. Er is gekozen voor retrolook kleuren. Deze jaren zeventig kleuren spreken zowel jonge als oudere doelgroepen aan.

BOOM ontwikkelde logo en huisstijl. Daarnaast adviseerde BOOM over de positionering. Het advies om meer als een geheel naar buiten te treden en niet te veel de oude fusiepartijen te benadrukken werd opgevolgd. Het merk R&B Wonen dat mogelijk een link legt naar het verleden (Reimerswaal en Borsele) wordt op een nieuwe manier geladen. Op alle communicatie-uitingen komt de pay off ‘Regionaal & Betrokken' te staan. Door dit zo veel mogelijk te herhalen, wordt dit de nieuwe verklaring van de afkorting en zullen de namen van de voormalige woningcoöperaties naar de achtergrond verdwijnen. Met als resultaat dat R&B Wonen intern en extern gezien wordt als één organisatie.