Innovatieve én authentieke huisstijl
Archikon heeft een nieuwe huisstijl gelanceerd die past bij de gewenste positionering van de onderneming. De nieuwe stijl heeft een moderne én solide uitstraling en geeft op die manier uitdrukking aan de identiteit van Archikon: innovatief en authentiek.
Archikon is een architectenbureau gecombineerd met een adviesbureau voor bouwconstructies. Op deze manier treedt het bedrijf op als een breed werkend architectenbureau. De kernwoorden van dit bedrijf zijn goede, aansprekende architectuur, deskundige technische adviezen, gestructureerde bouwcoördinatie en een gunstige prijs-kwaliteitverhouding. Het bureau hecht er waarde aan om de betekenis van een gebouw te verankeren in de omgeving, want dat is volgens hen bepalend voor het succes van de architectuur.
BOOM ontwikkelde een duidelijk en herkenbaar logo. Basale vormen staan centraal in het ontwerp. Archikon bestaat uit twee divisies: architecten én constructeurs. Het logo is daarom ook ontwikkeld in twee varianten. De blauwe variant, met daarin de letter ‘a' verwerkt, wordt gebruikt voor algemene toepassingen en de divisie architecten. De oranje variant, met de letter ‘c', kan worden gebruikt door de divisie constructeurs.
Archikon staat garant voor moderne en innovatieve ontwerpen, maar is tegelijkertijd een gedegen bureau dat kiest voor authenticiteit. De frisse kleuren helderblauw en feloranje zijn daarom binnen de huisstijl gecombineerd met de zakelijke kleur grijsbruin. Op de achterkant van het vernieuwde briefpapier staan foto's van architectonische ontwerpen met er bovenop het logo. De doelgroep kan zo door het logo heen kijken naar de architectuur. Symbolisch gezien kijk je dus ‘door de bril' van Archikon. Door het logo en de beelden te combineren, komen de authentieke en innovatieve aspecten binnen de huisstijl goed tot uitdrukking.