Archief

Interactie tussen consument en merk

Na de succesvolle pokergame-campagne gaat BIC door met het waarmaken van het motto: ‘BIC gives you more'. Er is nu een campagne gestart die creatieve gebruikers van BIC-lighters uitdaagt om het mooiste ontwerp te maken voor een sleeve. Het winnende ontwerp zal terug te vinden zijn op een miljoen lighters.

Design on Fire
BIC zoekt met deze actie de interactie met haar doelgroepen. Zij kunnen hun eigen ontwerp aandragen of kunnen stemmen op het ontwerp dat ze het liefst op een BIC-lighter willen terugzien. Iedereen die een stem uitbrengt, maakt kans op een reis naar New York. Het design met de meeste stemmen wordt in productie genomen en de winnaar krijgt bovendien 2.000 euro. Meedoen kan op de website Mybiclighter.com of via de ‘Design on Fire' Facebookpagina.

Uitdaging online marketing
BOOM Communicatie ontwikkelde de campagnestrategie voor de activatie in Nederland. BOOM-adviseur Luuk Schils licht toe: “De grote uitdaging bij dit soort opdrachten is het verkrijgen van aandacht bij een zo groot mogelijk publiek door media zo efficiënt mogelijk in te zetten. Er zijn al heel wat formules die zich wat dat betreft hebben bewezen, maar vooral in de online marketing ontstaan er geregeld nieuwe campagnetools waar wij ons als BOOM dan meteen in verdiepen. Ook hier hebben we enkele nieuwe mogelijkheden benut”.

Resultaten
De campagne is inmiddels in volle gang en er kan al gezegd worden dat de actie erg populair is. Schils: “Doordat we inspelen op de sociale drang van mensen, zien we dat er veel gepraat wordt over de campagne via Facebook. Als we kijken naar de constante groei van de ‘Facebook-likes' en het aantal stemmen dat we per dag binnen krijgen, kunnen we al voorzichtig concluderen dat de campagne veel mensen bereikt. Het mooie van social media is dat je mensen snel en actief kunt betrekken bij een campagne. Zo komt de interactie tot stand tussen merk en doelgroep. De designs die worden aangedragen en het grote aantal stemmen, tonen aan dat die interactie slaagt”.

Zie ook: Geluk kun je krijgen.