Archief

Introductie Lexus in Hollywood-stijl

Wie tijdens het introductieweekend van de nieuwe Lexus NX300 de showroom van Lexus in Breda binnenliep, trof een Hollywood-achtige setting aan. De aankleding en de hieraan gekoppelde online campagne zijn een doorvertaling van de internationale ‘Striking Angles'-campagne, met zevenvoudig Grammy Award-winnaar, artiest en ondernemer will.i.am. in de hoofdrol.

Voor de introductie van het nieuwe Lexus-model ontwikkelde BOOM Communicatie een online campagne waarin het aanvragen van een proefritafspraak centraal staat. De campagne leidt naar een landingspage met een agendafunctie. Zo kan er meteen een afspraak worden gemaakt. Daarnaast was er een introductieweekend waarbij geïnteresseerden op informele wijze kennis konden maken met deze mid-sized SUV.

BOOM Communicatie genereerde zoveel mogelijk ‘traffic' naar de showroom. Zowel voor de proefritten, als voor het introductieweekend. BOOM-adviseur Luuk Schils: “Klanten, relaties en prospects van Lexus Breda zijn via een direct mail geïnformeerd over de komst van de nieuwe Lexus NX300. Daarin werden ze uitgedaagd tot het maken van een proefrit en werden ze uitgenodigd voor de feestelijke introductie van de Lexus NX300. Ook prospects werden benaderd. Hiervoor zetten we onder andere Google Adwords en een Facebookadvertenties in. Een simpele, effectieve combinatie”.

Optimalisatie
De Facebookactie en de Adwordscampagne worden continu geanalyseerd en bijgestuurd, waardoor het maximale uit de campagne kan worden gehaald. Janneke van Dijk van BOOM Communicatie: “Tijdens zulke acties rapporteren we regelmatig over de resultaten van de campagne. Wanneer blijkt dat het aantal clicks of likes stagneert, kunnen we er voor kiezen de campagne bij te sturen. De Facebookcampagne is niet alleen goed voor bezoekers aan de showroom; het levert ook flink wat engagement op”.

Door gebruik te maken van hybride techniek, heeft de NX 300h een lage CO2-uitstoot. Daarmee geldt er voor zakelijke rijders van de Lexus een bijtellingspercentage van 20% tot 31 december 2014. Dat is één van de argumenten waarmee het publiek verleidt wordt tot een proefrit. De luxe uitstraling, het sportieve design en gunstige prijsstelling zijn enkele andere pluspunten.