Archief

Introductiecampagne breidt zich uit

In verschillende regio's in Nederland zijn zogenaamde ‘leerwerkadviseurs' aan het werk. Zowel werkzoekenden, werknemers als werkgevers kunnen bij hen terecht met vragen over het combineren van leren en werken. Om hun dienstverlening kenbaar te maken is een introductiecampagne ontwikkeld. Het UWV in westelijk Brabant heeft zich aangesloten bij de campagne en gaat binnenkort dus ook gebruik maken van het statement ‘Vraag het de leerwerkadviseur'.

De leerwerkadviseurs zijn een initiatief van UWV werkbedrijf. De adviseurs zijn het aanspreekpunt voor werkzoekenden en werknemers die op een praktijkgerichte manier willen bijleren. Ook werkgevers die hun personeel binnen hun bedrijf willen scholen, kunnen bij hen terecht. De leerwerkadviseurs zoeken dan een geschikt scholingstraject of helpen om een geheel nieuwe oplossing te creëren. Er zijn leerwerkadviseurs actief op diverse Werkpleinen in Nederland.

BOOM Communicatie ontwikkelde een campagne voor de introductie van de adviseurs, ongeacht de regio waarin deze actief zijn. Het westelijke deel van Brabant, is de eerstvolgende regio waarbinnen UWV Werkbedrijf de campagne implementeert. De campagne nodigt iedereen concreet uit om zijn of haar vraag te stellen: ‘Vraag het de leerwerkadviseur'. De vormgevingsstijl is appellerend rood, komt krachtig over, maar is tegelijk toegankelijk en warm. De boodschap wordt voornamelijk via internetbanners op veelbezochte websites in de betreffende regio's uitgedragen.

Bewust heeft BOOM er voor gekozen om geen nieuw loket, servicepunt of balie naar buiten te brengen, maar om de adviseurs zelf naar voren te schuiven. Zij zijn direct benaderbaar en zitten dus niet verscholen achter een ambtelijk loket. Om die reden communiceert de campagne heel duidelijk dat men meteen op de leerwerkadviseurs kan afstappen en direct vragen kan stellen.