Archief

Introductiecampagne met inhoud

Deze week wordt de vernieuwde Honda Jazz geïntroduceerd. Dit vernieuwde model is er één uit de ‘hybride range', met de daarbij horende voordelen voor consumenten (geen BPM en wegenbelasting) en zakelijke rijders (14% bijtelling). De belangrijkste pré van de nieuwe Honda Jazz is echter de zee aan ruimte in vergelijking met auto's uit hetzelfde segment. Een ludieke introductiecampagne speelt daar op in.

De campagne is specifiek ontwikkeld voor Honda van Dijk om aandacht op de nieuwe ‘Jazz' te vestigen en het maken van proefritten te stimuleren. BOOM-adviseur Luuk Schils: “De Honda Jazz wordt voornamelijk gekocht door mensen met een bovengemiddelde leeftijd. Met deze hybrid mikt Honda ook meer op de zakelijke rijder en op jongere generaties met een gezin. Zij hikken vaak tegen de ruimtebeperking op, die zo'n type auto nu eenmaal met zich meebrengt. De ‘Jazz' is wat dat betreft een vreemde eend in de bijt, want door de zogenaamde ‘magic seats' is er snel veel extra ruimte te creëren. Naar de showroom komen om dat met eigen ogen te zien, is natuurlijk de beste manier om dit over te brengen. En dan kan er ook meteen een proefrit worden gemaakt”.

In de campagne draait alles om beleving en ruimte. Wie zich op de actiewebsite inschrijft voor de premièredag, kan alvast ervaren hoeveel bagage er in de ‘Jazz' past. Een item naar keuze kan in de auto geplaatst worden, zoals een fiets, wasmachine, drumstel of zelfs een compleet bed. De bagagestroom wordt steeds groter, naarmate de actie meer deelnemers kent. Alle bagage is op naam gelabeld, zodat te zien is wie er allemaal meedoen aan de actie. Via social media en een speciale send-a-friend-module, kunnen vrienden en bekenden uitgenodigd worden om ook te ervaren hoeveel ruimte deze Honda biedt. Deelnemers aan de actie maken kans op kaarten voor het North Sea Jazz Festival, wat het virale effect van deze campagne bevordert.

Lianne van der Knaap van Honda van Dijk: “Zowel Honda-rijders als ‘vreemdmerk-rijders' worden met een gepersonaliseerde direct mail-actie benaderd om zich op de actiewebsite in te schrijven voor de exclusieve premièredag. Om zoveel mogelijk consumenten de Jazz Hybrid te laten ervaren, is de campagne voornamelijk via social media uitgezet”.