Archief

Jezelf zijn is aantrekkelijk

Zo aan het eind van het jaar is het weer tijd voor allerlei lijstjes en onderzoeken. Normaal kijk ik ze even door en ga ik weer snel verder met m'n werk. Totdat je er zelf opeens in staat. En niet in één lijstje, maar zelfs in twee! Ja, dan zijn die noteringen natuurlijk enorm belangrijk. Dan wil je het iedereen laten weten!

We zijn bij BOOM Communicatie dan wel nuchter, maar enige vorm van ijdelheid is ook ons niet vreemd. Het is toch wel een prestatie om tussen de ongeveer 30.000 bureaus die ons land rijk is, er uit te springen qua klanttevredenheid. We staan in de top 10 van de twee onderzoeken die er in onze branche toe doen: die van de vakbladen Fonk en Management Team. Als enige communicatiebureau in Nederland scoren we zo'n toppositie in beide onderzoeken.

Vicieuze cirkel
Onze nuchtere, analytische, resultaatgerichte aanpak valt in de huidige tijden dus in zeer goede aarde bij opdrachtgevers. Geen loze beloftes en holle frasen. En iedere klant belangrijk vinden; groot of klein. Zo zijn we nu eenmaal en dat trekt als vanzelf een bepaald soort opdrachtgevers aan. Uiteraard hebben we dan ook automatisch minder aantrekkingskracht op andere prospects. Onbewust selecteer je dus de klanten die bij jou passen; waarmee je een match hebt. Omdat dit zo goed klikt, worden zij vervolgens ambassadeurs, fans. En omdat het prettig samenwerken is met klanten die goed bij je passen, geeft dit ons weer extra energie en motivatie. Een positieve vicieuze cirkel dus!

Brand love
Het is een mooi voorbeeld van ‘brand love': we zijn aantrekkelijk voor ónze doelgroep. Wilt u zaken doen met een betrouwbaar, betrokken, vindingrijk en effectief bureau? Neem dan eens contact op om rond de tafel te gaan en ervaar of de vonk overspringt. En zoekt u een flitsend, gek, wild bureau met grote auto's en bijbehorende grote monden? Van die wervelstormen die alles op hun kop willen zetten? Dan kunt u misschien toch beter een ander bureau bellen. Want als wij dan voor u gaan werken, worden wij niet blij, voldoen wij niet aan uw verwachtingen en verliezen wij uiteindelijk die mooie positie in de top van Nederland. Nee, wij gaan ook in 2015 dus weer vol voor de klanten die van ons houden zoals we zijn. Daar worden zowel wij als zij gelukkig van!

Hans van den Boom – Algemeen directeur BOOM Communicatie