Archief

Jubileumjaar voor JKW-veiling

De jaarlijkse JKW-veiling is inmiddels uitgegroeid tot een begrip in zakelijk Zeeland. Voor het vijfde opeenvolgende jaar organiseert de Junior Kamer Walcheren dit grootste evenement, waarvan de opbrengst naar enkele goede doelen gaat. Vorig jaar kwam die opbrengst uit op het spectaculaire bedrag van 61.443 euro. De voorbereidingen zijn in volle gang om van het evenement dit jaar – op 14 november 2008 – opnieuw een succes te maken.

Bedrijven bieden tijdens de JKW-veiling producten of diensten aan waarop andere bedrijven tegen opbod kunnen bieden. De opbrengst hiervan gaat naar de goede doelen. Dat is in het kort de essentie van de JKW-veiling. Om de veiling de uitstraling te geven die past bij het niveau van het evenement, heeft BOOM® een nieuw logo voor de JKW-veiling vervaardigd. BOOM® is hoofdsponsor van het evenement. Verder is Joop Maas, vestigingsmanager van BOOM® te Goes, één van de leden van het organisatiecomité dat vanuit de Junior Kamer Walcheren is samengesteld.

Fatima Moreira de Melo

De kavels die aangeboden worden tijdens de JKW-veiling, zijn heel divers. Soms een dienst of een product dat een directe relatie heeft met de bedrijfsactiviteit van de aanbieder. Of juist iets heel anders (denk aan het tegen opbod beschikbaar stellen van een skybox in een voetbalstadion of een bijzonder kunstwerk). Alles wat waarde heeft voor het zakelijke publiek op de veilingavond, kan in principe geveild worden. Een greep uit de kavels van de veiling dit jaar: een hockeyclinic met hét gezicht van de Rabobank, Fatima Moreira de Melo, een uit hout vervaardigd kunstmeubel, motorrijlessen, een lunch met de Commissaris van de Koningin en een bubbelbad voor in de eigen tuin.

Drie ambassadeurs hebben zich aan het evenement verbonden:  

  • de Commissaris van de Koningin van Zeeland, mevrouw K.M.H. Peijs. Zij is ambassadrice van het goede doel Stichting Behoud Hoogaars;
  • de burgemeester van Vlissingen,de heer W.J.A. Dijkstra. Hij zal als ambassadeur van Stichting Sport Zeeland trachten de opbrengst voor dit goede doel zo hoog mogelijk te laten zijn;
  • de algemeen directeur van DELTA N.V., de heer P.G. Boerma. Hij is tijdens de JKW-veiling ambassadeur van Stichting Palazzoli.

Junior Kamer

De organisatie van de JKW-veiling is in handen van de Junior Kamer Walcheren. De Junior Kamer is een organisatie van jonge, ambitieuze mensen, die hun managementcapaciteiten ontwikkelen door samen te werken in maatschappelijk-relevante projecten, door trainingen te organiseren, te volgen, te geven of te ontwikkelen en door te werken aan hun sociale en zakelijke netwerken. De organisatie staat open voor iedereen, mits niet ouder dan veertig jaar. De Junior Kamer bestaat al ruim 75 jaar en heeft circa 350.000 leden in ruim 120 landen over de hele wereld. Alleen in Nederland zijn er al circa 2.500 leden, verenigd in meer dan 90 Kamers.