Archief

Landelijke radiocampagne schept rust

Om het merk SD Worx in de markt te zetten, is een nationale campagne gestart met de focus op radioreclame. Vanaf vandaag worden managers op Radio 1 en BNR-nieuwsradio geprikkeld om gebruik te maken van de verbetermogelijkheden voor hun salarisadministratie. Een gerichte DM-campagne met ondersteuning van online-media als LinkedIn en AddWords, zet de interesse om naar actie.

SD Worx behoort met 1.900 medewerkers en 40.000 klanten tot de drie grootste aanbieders van payroll- en HR-diensten in Europa. BOOM Communicatie werd voor het tweede jaar gevraagd een marketingcommunicatiecampagne te ontwikkelen voor de Nederlandse markt, waar een geïntegreerd concept van HR, payroll en tax & legal niet gebruikelijk is. BOOM-adviseur René van Donschot: “Het vorig jaar ontwikkelde concept ‘Schep rust', wordt ook dit jaar vastgehouden. De focus ligt nu echter op payroll, het onderdeel van de dienstverlening van SD Worx dat het meest begrijpelijk is voor de Nederlandse markt. Zodra de attentie is gewekt met payroll, wordt er ingezoomd op de voordelen van de geïntegreerde dienstverlening en de overige diensten afzonderlijk”.

De enorme attentiewaarde van de radiocampagne wordt landelijk verder ingevuld door een gerichte online campagne met inzet van LinkedIn en Google AddWords. Ook worden circa 7.000 prospects benaderd met direct mail en krijgen ‘high potentials' een telefoontje van de marketingafdeling van SD Worx.
Daniëlle Bom van SD Worx: “Kwalitatieve afspraken en veel exposure zijn de voornaamste doelen van deze campagne. We kiezen voor radio, vanwege de hoge contactfrequentie en het selectieve bereik binnen de doelgroep. Door de combinatie met direct mail, online en telemarketing hopen we een goede conversie naar afspraken te verwezenlijken”.