Lezing voor studenten Florijn College
Uiteraard is het belangrijk dat studenten tijdens hun opleiding ook leren van het bedrijfsleven. Reden voor het Florijn College om regelmatig deskundigen uit te nodigen. Gisteren kregen studenten van de opleiding Marketing & Communicatie een gastcollege van René van Donschot.
“Je hoort genoeg in de media over de slechte mentaliteit van leerlingen. Dat is natuurlijk gebaseerd op excessen. De meeste studenten willen juist leren om van een passie hun werk te maken. Als je studenten dan ook aanspreekt op hetgeen dat ze echt interesseert, krijg je een hele leuke les!”, zegt René van Donschot, vestigingsmanager en senior communicatieadviseur bij BOOM.
Het college van gisteren stond in het teken van ‘authenticiteit'. René van Donschot legde de aandachtige studenten uit hoe merken hun authenticiteit gebruiken om marktaandeel te verwerven. Daarbij zijn verschillende best practices van grote merken gebruikt. Van Donschot benadrukte hierbij dat ook juist kleinere, regionale merken hun eigenheid kunnen benutten. “Kleine organisaties zijn vanwege hun omvang en werkwijze vaak heel authentiek. Dat levert vaak een onderscheidend verhaal op en een unieke positie. Communiceer daarover!”
Het Florijn College is een onderdeel van ROC West-Brabant. Dit ROC telt 28.000 studenten en verzorgt onderwijs op meer dan 50 locaties.