Naamsbekendheid begint bij de kern
Naamsbekendheid. Welke organisatie wil daar niet nóg meer van? Het bereik vergroten leidt tot betere resultaten, is de gedachte. Hoewel verhoogde zichtbaarheid zeker een belangrijke factor is bij...
De nieuwe editie van het vakblad Marketing Rendement besteedt aandacht aan de online toegankelijkheid van websites. In het artikel ‘Vijftig tinten grijs goed te zien?’ benoemt Rens Bogers, communicatiespecialist bij BOOM Communicatie, op welke manier kleur, vorm en positie bepalend zijn voor de toegankelijkheid van informatie.
“Vanaf de start van een webtraject moet er aandacht zijn voor de uitgangspunten en eisen die bekend staan als de webrichtlijnen”, vertelt Bogers. “Drie zaken zijn noodzakelijk: alternatieve informatievormen, voldoende (kleur)contrast en consistente navigatie. Alleen dan zijn websites onder alle omstandigheden en voor iedereen toegankelijk.”
Vanaf de start van een webtraject moet er aandacht zijn voor de uitgangspunten en eisen die bekend staan als de webrichtlijnen.
Rens Bogers (BOOM Communicatie)
Marketing Rendement is gericht op Nederlandse professionals die actief zijn binnen de marketing, sales en communicatie. In het vakblad komen regelmatig specialisten van BOOM Communicatie aan het woord over marketing- of communicatiethema’s.