Archief

Naar de Copacabana bij Lexus

Wie de showroom van Lexus in Breda binnenstapt, waant zich in Rio de Janeiro. Overal palmbomen en een heus strand, compleet met aangespoelde vissersboot. Én een voetbalveld natuurlijk.

 

Vestigingsmanager Ferrie de Nerée gaat niet mee in de oranjegekte. Hij heeft bewust gekozen voor Brazilië als thema: “Oranjeacties tref je werkelijk overal aan. Erg leuk, maar het is daardoor moeilijk je nog te onderscheiden tussen alle juichpakken en sambashirts. Door te kiezen voor Brazilië als thema, haken ook wij in op het WK. Maar dus wel met een andere insteek. De oranjekoorts kan na een paar wedstrijden van Oranje opeens weer verdwenen zijn. Dan is ons thema nog steeds toepasselijk; gegarandeerd tot het einde van de WK'

Tijdens het tot ‘Brazilexus' gedoopte WK-festival maken showroombezoekers kans op maximaal 1.500 euro extra korting bij aankoop van nieuwe Lexus of een occasion. Dit doen ze door hun beste beentje voor te zetten op het voetbalveld in de showroom en drie penalty's raak te schieten. Per goal krijgt de klant een extra korting van 500 euro op het aankoopbedrag.

Facebookcampagne
Naast het concept, ontwikkelde BOOM Communicatie voor Lexus een Facebookcampagne en een direct mailing om de Brazilexus-weken te promoten. Als gimmick is er bovendien een leuke winactie. Met de Copacabana als prachtig decor kunnen klanten ‘selfies' maken met 's werelds bekendste voetballers. De leukste op Facebook geposte ‘selfie' wint een exclusief Lexus prijzenpakket.

De Brazilexus-weken versterken de reputatie die Lexus heeft opgebouwd met het organiseren van spraakmakende activiteiten voor haar relaties.