Archief

Nationale campagne schept rust

Om het merk SD Worx stevig in de markt te zetten en managers te prikkelen, is deze week een nationale campagne gestart met de focus op outdoorreclame. In 10 grote steden communiceren billboards de toegevoegde waarde van SD Worx. Een landelijke advertentiecampagne zorgt voor de inhoudelijke verdieping van de campagne.

Met 32 bedrijven is SD Worx de derde grootste aanbieder van payroll- en HR-diensten in Europa. Na een paar jaar zelf aan de slag te zijn geweest, wilde SD Worx een frisse blik op haar marketingcommunicatie. BOOM werd gevraagd de specifieke vertaalslag te maken naar de Nederlandse markt, waarbinnen een geïntegreerd concept van HR, payroll en tax & legal niet gebruikelijk is. De doelstelling: meer verkoop en SD Worx Nederland verder laten doorgroeien.

Emotionele waarden

Uit interviews bleek dat de diensten en producten van SD Worx, ervoor zorgen dat HR-managers overzicht krijgen en meer tijd hebben om zich bezig te houden met hun vak: het managen van personeel en het uitbouwen van hun organisatie. Dit voordeel werd vertaald in een uitgebalanceerd ontwerp met het statement: 'Schep rust'. Hiermee wordt de manager aangesproken op de emotionele waarden van de dienstverlening, in plaats van productkenmerken of USP's.  Zodra de attentie is gewekt, wordt er ingezoomd op de voordelen van de geïntegreerde dienstverlening en van de diensten afzonderlijk.

Vanwege het grote bereik en de 'forced exposure', wordt er in de campagne veel ruimte gegeven aan de inzet van outdoorcommunicatie in steden als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Breda en Maastricht. Het enorme aantal contactmomenten dat hiermee in een kort tijdsbestek wordt gerealiseerd, krijgt een verdere invulling door middel van een gerichte advertentiecampagne in vakbladen. Tijdens de campagne worden verder zo'n 4.000 prospects benaderd met een gerichte direct mail en de high potentials worden telefonisch benaderd door de marketingafdeling van SD Worx. Alle activiteiten binnen de campagne zijn erop gericht om afspraken te genereren. Zo krijgen alle prospects bij hun kennismakingsgesprek een rustgevende attentie.

SD Worx

SD Worx telt circa 2.000 medewerkers die 40.000 klanten bedienen in de privé- en publieke sector. SD Worx is de afgelopen jaren sterk aan het groeien en internationaliseren. Zo ging het een joint venture aan met Asecom Nederland B.V., nam het bedrijf in 2007 de Franse payroll-softwarespecialist LOGI-RH over, in mei 2008 het Duitse ACCURAT en eind 2008 het Franse Spirale. SD Worx is momenteel de derde grootste aanbieder van payroll en HR-diensten in Europa.